کد خبر: 52194
A

تیراندازی پلیس، مردی را که در چشم به‌هم‌زدنی باتری ماشین‌ها را می‌دزدید زمین‌گیر کرد

ماجرای سرقت باتری ها، از چندی قبل با اعلام شکایت های متعدد شهروندان در حوزه های استحفاظی چند کلانتری آغاز شد. مالکان خودروها در تماس با پلیس 110، در حالی از سرقت باتری خودرو خبر می دادند که خودروهای آنان در حاشیه خیابان پارک شده بود! در پی اعلام این گزارش ها و به دستور قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) گروهی از ماموران انتظامی به صورت ویژه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار دادند. در همین باره گروهی از ماموران تجسس کلانتری سپاد مشهد وارد عمل شدند و با انجام گشت های غیرمحسوس به تحقیق پرداختند. در حالی که ماموران تجسس شگردهای اطلاعاتی و فنی را برای به دام انداختن دزد باتری ها به کار گرفته بودند و به سرنخ هایی رسیدند که احتمالا با اعضای یک باند حرفه ای روبه رو هستند.

تیراندازی پلیس، مردی را که در چشم به‌هم‌زدنی باتری ماشین‌ها را می‌دزدید زمین‌گیر کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ماجرای سرقت باتری ها، از چندی قبل با اعلام شکایت های متعدد شهروندان در حوزه های استحفاظی چند کلانتری آغاز شد. مالکان خودروها در تماس با پلیس 110، در حالی از سرقت باتری خودرو خبر می دادند که خودروهای آنان در حاشیه خیابان پارک شده بود! در پی اعلام این گزارش ها و به دستور قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) گروهی از ماموران انتظامی به صورت ویژه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار دادند.

در همین باره گروهی از ماموران تجسس کلانتری سپاد مشهد وارد عمل شدند و با انجام گشت های غیرمحسوس به تحقیق پرداختند. در حالی که ماموران تجسس شگردهای اطلاعاتی و فنی را برای به دام انداختن دزد باتری ها به کار گرفته بودند و به سرنخ هایی رسیدند که احتمالا با اعضای یک باند حرفه ای روبه رو هستند. 

ماموران تجسس پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی خودروهایی را به صورت طعمه در اطراف محل های ارتکاب جرم زیرنظر گرفتند تا این که بعدازظهر هجدهم مهرماه، مردی حدود 40 ساله که سوار بر موتورسیکلت در حال پرسه زنی بود، توجه ماموران را به خود جلب کرد. آنان با زیرنظر گرفتن این مرد، به تعقیب غیرمحسوس پرداختند. مرد موتورسوار در خیابان طرحچی به سوی یک دستگاه وانت پیکان رفت و در یک چشم بر هم زدن باتری خودرو را بیرون کشید.

ماموران تجسس کلانتری سپاد نیز بلافاصله به وی دستور «ایست» دادند. اما او که خود را در حلقه نیروهای انتظامی می دید، باتری را رها کرد تا راحت تر از چنگ ماموران بگریزد. تعقیب و گریز برای دستگیری دزد باتری، آغاز شده بود که صدای شلیک تیرهای هوایی، بلند شد و موتورسوار بیش از آن نتوانست به فرار خود ادامه دهد. این مرد که به کلانتری هدایت شده بود با اعتراف به یک فقره سرقت، راهی دادسرا شد و بنا به دستور قاضی حسینی، پرونده وی در شعبه 425 دادیاری مورد رسیدگی قرار گرفت. 

مقام قضایی نیز بنا به درخواست نیروهای تجسس، این متهم را برای کشف سرقت های احتمالی دیگر در اختیار ماموران گذاشت تا این که وی روز گذشته راز 20 فقره سرقت دیگر باتری در مناطق شفا، عبدالمطلب، شهرک نوید، شهرک حجت و الماس شرق را فاش کرد. تحقیقات از این سارق موتورسوار که مدعی است باتری های سرقتی را به یک فرد افغانی می فروخت ادامه دارد.

سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد نیز با بیان این که متهم به خودروهای مدل پایین بدون تجهیزات سرقت دستبرد می زد، از ستوان آریایی (افسر تجسس) و سرگرد زمینی رئیس کلانتری سپاد برای دستگیری عامل سرقت های باتری قدردانی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر