کد خبر: 52238
A

توضیحات معاونت حقوقی سازمان روانشناسی در خصوص خبر بازداشت رئیس سازمان

به دنبال انتشار خبری پیرامون بازداشت رئیس سازمان روانشناسی در پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران و بازنشر گفت و گوی یکی از اعضای سازمان روانشناسی با خبرگزاری فارس؛ معاونت حقوقی سازمان روانشناسی توضیحاتی را ارائه کرد

توضیحات معاونت حقوقی سازمان روانشناسی در خصوص خبر بازداشت رئیس سازمان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به دنبال انتشار خبری پیرامون بازداشت رئیس سازمان روانشناسی در پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران و بازنشر گفت و گوی یکی از اعضای سازمان روانشناسی با خبرگزاری فارس؛ معاونت حقوقی سازمان روانشناسی توضیحاتی را ارائه کرد که متن آن در ذیل می آید: 

پیرو درج خبری تحت عنوان بازداشت رئیس سازمان نظام روانشناسی و نیز مصاحبه یکی از اعضا تحت عنوان بازداشت ایشان به جرم کلاهبرداری، مقتضی است پاسخ زیر برابر قانون مطبوعات در آن سایت درج گردد:

  1. سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور سازمانی غیر دولتی و عهده دار انجام برخی وظایف قانونی است که عضویت یا مدیریت افراد مختلف در آن، ارتباطی با زندگی شخصی و مراودات فردی آنان ندارد و به همین ترتیب ممکن است که رئیس محترم سازمان نظام روانشناسی، برخی اختلاف ها یا دعاوی حقوقی با اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی داشته باشد که در این صورت تمرکز بر جایگاه اداری ایشان و ایراد اتهام به این جایگاه، خلاف قوانین و عرف و مقررات می باشد.
  2. افشای اطلاعات مربوط به هویت و محل اقامت متهمان براساس نص صریح قانون خلاف آشکار بوده و در حالی که مشخص نیست احضار جناب آقای دکتر اللهیاری در مراجع قضائی که ارتباطی با سازمان نظام روانشناسی ندارد، به چه دلیل بوده و از همه مهم تر منتج به چه نتیجه ای شده است، غیر قانونی و قابل پیگرد در مراجع ذیصلاح قضائی است. مضافا براینکه برخی اتهامات اثبات نشده از سوی مصاحبه کننده در خبر دوم چاپ شده است که مراتب به مراجع قضائی و انتظامی ارجاع گردید.
  3. فرد مصاحبه کننده در خبر دوم، سوابق متعددی در برخی اقدامات خلاف قانون دارد که پس از ناکامی وی در انتخابات اخیر سازمان، شدت بیشتری به خود گرفته که مجموع اقدامات ایشان در دست بررسی و تعقیب قضائی بوده و در بخشی نیز قرارهای قضائی صادر شده است. علاوه بر آن پرونده نامبرده به دلیل برخی موارد به مراجع انتظامی سازمان نیز سابقا ارجاع شده و امید می رود که این اتهام زنی ایشان ارتباطی با رسیدگی به پرونده صنفی وی نداشته باشد.
  4. تعجیل و دستپاچگی سایت دیده بان در انتشار خبر دستگیری فردی که سوابق و تجربیات ارزشمند ایشان در خدمت به مردم و جامعه زبانزد خاص و عام است، قابل توجه بوده و معلوم نیست با چه انگیزه ای چنین اتفاقاتی حادث می شود.
  5. نگاهی به تعریف جرم کلاهبرداری یا سوء استفاده مالی حاکی از آن است که اقداماتی مانند دریافت مدرک دانشگاهی یا انواع رانت و تخلف از انگلستان یا تصرف چند هزار متر زمین در شهرک غرب به بهانه های واهی و ساخت مدرسه و ... بیشتر نیاز به پیگیری و احضار و برخوردار با تخلف دارد تا یک دعوای شخصی و حقوقی بین دو نفر.
  6. مجددا تأکید می­گردد این موضوع ارتباطی به سازمان نداشته و هتک حرمت افراد، موجب پیگرد قانونی خواهد بود. 

     دکتر مولازاده

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استانها                                                                                                                                                                                                

photo_2018-10-14_14-08-58

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    سلام
    من خودم دل خوشی از سازمان ندارم ولی آقای معاون حقوقی حرف حق زدند
    اینکه یکی رو دستگیر میکنن ، باید آبروش رو برد ؟ همون نفر دوم که گفتن و احتمالا پوراعتماد هست ، اصلا مدرک دکتری نداره و از انگلستان یه مدرک جعلی آورده

  • ناشناس

    حرف حق جواب نداره

  • ناشناس

    بالاخره یه مرد پیدا شد که از هوچی گری ها نترسه

  • ناشناس

    هرچند پیامم منتشر نمیشه ولی خواستم بگم که دکتر مولازاده خیلی مردی

ارسال نظر