کد خبر: 52296
A

تشکیل "فراکسیون پاسخگو" به‌منظور کاهش فاصله بین مردم و مسئولان

رییس فراکسیون پاسخگو گفت: یکی از اهداف تشکیل فراکسیون پاسخگو، برقراری ارتباط دو سویه و موثر با مردم و کاهش بی اعتمادی آنها نسبت به مسئولان است.

تشکیل "فراکسیون پاسخگو" به‌منظور کاهش فاصله بین مردم و مسئولان

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بختیار ضمن تشریح اهداف تشکیل فراکسیون پاسخگو، بیان‌ کرد: ما فراکسیون های مختلفی در مجلس شورای اسلامی داریم که با اهداف متفاوتی تشکیل شده‌اند، ولی فراکسیونی که بتواند ارتباط دو سویه و موثری با مردم داشته باشد و فاصله بین مردم و مسئولان را کم کند و در نهایت از بی اعتمادی‌هایی که بین مردم ایجاد شده است بکاهد، در مجلس شورای اسلامی نداشتیم.

وی در ادامه‌ تصریح کرد: از سوی دیگر نیاز است که مجلس شورای اسلامی جایی داشته باشد که در رابطه با فعالیت‌های خود و قوانینی که تصویب می‌کند و نظارتی که انجام می‌دهد به مردم پاسخگو باشد. یکی از اهداف فراکسیون پاسخگو این است که سطح پاسخگویی مجلس شورای اسلامی را بالا ببریم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه‌ داد: از سوی دیگر فراکسیون پاسخگو می‌تواند پرسشگر آن چه باشد که مردم در ذهن دارند و مطالبه مردم را از وزرا، مسئولان و دستگاه‌های اداری و اجرایی بپرسند.

وی تصریح کرد: از اهداف این فراکسیون این است که بتوانیم جایگاه مجلس شورای اسلامی را به عنوان نهاد پشتیبان مردم ارتقا دهیم. این کار وظیفه مجلس است، چرا که مجلس نهادی است که نمایندگان منتخب مردم در آن حضور دارند.

بختیار خاطرنشان کرد: شناسایی اولویت‌های زندگی مردم و رسیدگی موثر به وضعیت معیشتی امروز مردم از اهداف مهمی است که در دستور کار فراکسیون قرار دارد. اعمال نظارت موثر بر عملکرد مسئولان و لزوم پاسخگویی به مردم و همچنین اطلاع رسانی شفاف از عملکرد نمایندگان و سایر مسئولان به مردم و بیان دلایل واقعی گفتارها در کشور اهدافی است که این فراکسیون دارد.

 در طی انتخابات هیات رییسه این فراکسیون علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس، علی کرد، نماینده مردم خاش و محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس به عنوان نواب اول و دوم و سید قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه به عنوان سخنگو و اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و علیم یار محمدی، نماینده مردم زاهدان به عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر