کد خبر: 52343
A

رشد ۱۱ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها در ۶ ماهه اول سال۹۷

رئیس کل دادگستری استان تهران از افزایش ۱۱ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری در ۶ ماهه اول سال۹۷ خبر داد.

رشد ۱۱ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها در ۶ ماهه اول سال۹۷

به گزارش دیده بان ایران، غلامحسین اسماعیلی در نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران اظهار کرد: مردم ما به لحاظ تلاطم و اضطرابی که به دلیل مسائل و نابسامانی اقتصادی در بازار کشور اتفاق افتاد، ۶ ماهه سختی را پشت سر گذاشتند و در این میان شاهد جنگ تبلیغاتی دشمنان نیز بودیم.
وی افزود: وضعیت موجود شرایط را برای مجموعه دادگستری استان تهران به مراتب سخت‌تر کرد و با این نابسامانی‌ها مواجه بودیم و علاوه بر آن با رسیدگی پرونده‌های قضایی از جمله موضوعات اقتصادی پرونده تشکیل شد.
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۷ در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش تعداد پرونده ورودی داشته‌ایم.
وی افزود: نیروی چندانی به بدنه قضایی اضافه نشده و همان همکاران به این پرونده‌ها رسیدگی کرده‌اند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: این معدل رسیدگی ۱۱ درصدی در بخش‌های مختلف یکسان نبوده و در محاکم استان ۱۳.۲ درصد بوده که دادسراها وضعیت بهتری داشتند و رشد ۴.۸ داشته‌اند.
اسماعیلی گفت: در دادگاه تجدیدنظر و کیفری یک  ۱۹.۴ درصد افزایش وارده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بوده و در اجرای احکام مدنی ۳۱.۹ افزایش پرونده وارده بوده است و همچنین در اجرای احکام کیفری ۸.۹ افزایش پرونده وارده  داشته‌ایم که معدل آن ۱۱ درصد بوده است اما با همت و تلاش همکاران این افزایش وارده را جبران کردند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر