کد خبر: 52627
A

25 هیات در مشهد ساختارشکن هستند/ «حسینیه قرآن و عترت مشهد» را برخی اعضای شورای پیشین شهر مشهد دایر و راه اندازی کرده اند

رئیس شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی گفت: 25 هیات فعال در شهر مشهد ساختارشکن هستند که تذکرهای لازم به آنها داده شده است.

25 هیات در مشهد ساختارشکن هستند/ «حسینیه قرآن و عترت مشهد» را برخی اعضای شورای پیشین شهر مشهد دایر و راه اندازی کرده اند

به گزارش دیده بان ایران، سیدمهدی طباطبایی گفت: به این این هیات ها اعلام شده که برابر مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند در غیر این صورت باید پاسخگوی قانون و دستگاه قضا باشند.
او ادامه داد: پنج هزار و 138 هیات مذهبی در خراسان رضوی به ثبت رسیده که دو هزار و 534 مورد از آنها در کلانشهر مشهد فعالیت دارند. 
وی ادامه داد: «حسینیه قرآن و عترت مشهد» مجموعه ای است که برخی اعضای شورای پیشین شهر مشهد دایر و راه اندازی کرده اند و فعالیت های آنها زیرپوشش مجموعه شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی نیست.
به گفته وی، هر حرکتی که از رهبری جلوتر برود مورد قبول ما نیست و سیاست ما برخورد نکردن قهری با هیات های ساختارشکن است، برخی از این هیات ها با افرادی در پیوند هستند که تفکر انقلابی ندارند.
رئیس شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی گفت: تلاش می شود این هیات ها نیز ساماندهی شوند و زیر پوشش و پایش شورا فعالیت کنند. 
طباطبایی افزود: نباید از مقام معظم رهبری عقب بمانیم و توصیه های ایشان باید سرلوحه امور کار قرار گیرد، هیات های مذهبی پیاده نظام ولایت فقیه هستند و در مقابل دولت قرار ندارند، با توجه به وضعیت مشکلات اقتصادی آمادگی کمک به دولت هستیم چون ما هم جزیی از جامعه و حامی دولت هستیم اما نقد و مطالبه گری از دولت هم در جای خود محفوظ است. 
او ادامه داد: شورای هیات های مذهبی فعالیت سیاسی نمی ‌کند اما دنبال ارتقای بینش سیاسی اعضا هیات ها است؛ اعتقاد داریم همه هیات ها، مذهبی هستند و هیات سکولار نداریم، ما ارزش های انقلاب اسلامی را تبلیغ می کنیم اما برای شخص و فرد تبلیغات انجام نمی دهیم. 
وی به آیین های دهه پایانی ماه صفر نیز اشاره و بیان کرد: دنبال گسترش کمی مراسم دهه آخر صفر نیستیم چون اعتقاد بر این است که اربعین باید در قله بماند، ضمن اینکه روایتی برای پیاده روی مراسم دهه آخر صفر وجود ندارد اما در خصوص پیاده روی اربعین تاکید شده است. 
رئیس شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی گفت: هر چند روایتی برای پیاده روی آخر صفر نیست اما نباید به حال خود رها شود و ما اینها را ساماندهی می کنیم، پارسال 150 هزار نفر برای پیاده روی آخر ماه صفر وارد مشهد شدند و امسال پیش بینی می شود این جمعیت تا 50 هزار نفر بیشتر از پارسال باشد. 
طباطبایی افزود: به همین منظور 275 ایستگاه صلواتی در جاده های منتهی به مشهد مستقر می شود، 621 ایستگاه صلواتی هم در شهر مشهد در دهه پایانی ماه صفر فعالیت می کند و توجه به نماز اول وقت، قوانین ترافیکی، دستورهای بهداشتی و مسایل امنیتی از امور مهمی است که به آنها گوشزد شده است. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر