کد خبر: 52654
A

انفجار انتحاری در کابل همزمان با انتخابات پارلمانی دستکم ۱۰ کشته بر جای گذاشت

همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی،انفجارهای پیاپی در شهر کابل رخ داد. مطابق گزارش‌های منتشر شده، این انفجارها در مناطق خیرخانه، لیسه مریم و جاده فیض محمد کاتب پایتخت افغانستان به وقوع پیوسته که یکی از این انفجارها در نزدیکی حوزه رای‌گیری «چهار قلعه» رخ داده است.

انفجار انتحاری در کابل همزمان با انتخابات پارلمانی دستکم ۱۰ کشته بر جای گذاشت

به گزارش دیده بان ایران به نقل از یورونیوز: همچنین انفجار دیگر مربوط به یک مین مغناطیسی بوده که در نزدیکی مدرسه دخترانه احمد شاه بابا، در شرق شهر کابل کار گذاشته شده بوده است. بمبی دیگر نیز که در خودروی یک مقام امنیتی کار گذاشته شده بود، در غرب پایتخت منفجر شده است.

البته مقام‌های افغانستان اعلام کرده‌اند که تاکنون در جریان رخداد این انفجارها کسی کشته نشده است و تنها ۶ نفر از رای دهندگان به همراه یک نیروی پلیس دچار جراحات سطحی شده‌اند.

مقامات محلی افغانستان همچنین از رخداد انفجاری دیگر در شهر «چاریکار» مرکز ولایت پروان خبر دادند. این انفجار نیز در نزدیکی یک حوزه رای‌گیری به وقوع پیوسته است.

در ایالت فراه نیز عملیات یک موتورسوار انتحاری در نزدیکی حوزه رای گیری مرکز این ایالت تنها منجر به زخمی شدن دو زن شده ولی فرایند رای‌گیری متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

احتمال ادامه رای‌گیری در روز یکشنبه

در همین حال، مقام‌های برگزاری کننده انتخابات پارلمانی افغانستان اعلام کردند که با توجه به بروز برخی مشکلات اجرایی، روند اخذ رای از مردم در برخی مناطق این کشور روز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

در این خصوص، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد انتخابات در مناطقی اخذ رای در آنها تا ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی آغاز نشود به روزیکشنبه موکول خواهد شد. همچنین ساعت اخذ رای در مناطقی که رای‌گیری در آنها در جریان است، در صورت لزوم تا ۸ شب تمدید خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر