کد خبر: 52739
A
وکیل شاکی پرونده الهیاری در گفت و گو با دیده بان ایران:

اتهام رییس سابق نظام روانشناسی کشور انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری است

اقبال در رابطه با دلیل دستگیری اللهیاری اظهار کرد: وی به دلیل انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری دستگیر شده است و تمامی مجازات کلاهبرداری شامل حال او می شود.

اتهام رییس سابق نظام  روانشناسی  کشور انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری است

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: چهارشنبه 18 مهرماه گذشته بود که رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور به دلیل کلاهبرداری از اموال شهید مدافع حرم، سردار شاهرخ دایی پور، دستگیر و به  شعبه یک اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت معرفی شد. 

پس از انتشار این خبر توسط سایت دیده بان ایران (اینجا)، حمیدرضا پوراعتماد، عضو سازمان نظام روان‌شناسی هم در همین رابطه و درگفت و گو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که اللهیاری به دلیل کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی توسط پلیس آگاهی بازداشت شده است.

با این حال پس از جوابیه حراست سازمان نظام روانشانسی به دیده بان ایران در رابطه با این موضوع که اتهام آقای الهیاری کلاهبرداری نبوده است! و انتشار آن توسط این سایت، فردی به نام "صادق خانی علی اکبری" که در مجلس ششم و هفتم مشاور سیاسی اللهیاری نماینده کرمانشاه در مجلس ششم بود؛ در واکنش به اخبار رسانه ها پیرامون دستگیری این نماینده سابق مجلس و تماس با سایت دیده بان ایران، گفت: رسانه ها به نقل از یک فرد غیر مطلع اقدام به نشر خبر دلیل بازداشت دکتر اللهیاری نموده اند و آنچه که به نقل از فردی به نام پوراعتماد به عنوان دلیل بازداشت ریاست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفته شده مغرضانه و در راستای تخلیه عقده های شخصی بوده است.

وی سپس در تشریح علت اصلی بازداشت دکتر اللهیاری افزود: بنده به عنوان مشاور سیاسی ایشان همواره این انتقاد را به دکتر اللهیاری وارد می نمودم که خیلی زود به افراد ناشناس اعتماد می کرد و البته این ایراد هم بر ایشان وارد بود که گاهاً با "افراد ناباب" هم دوستی می کرد و پرونده ای که منتج به بازداشت دکتر اللهیاری شد یک دعوای شخصی و ملکی است که خروجی اعتماد ایشان به یک دوست ناباب بوده و اصلا موضوع کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی در پرونده اللهیاری مطرح نیست(اینجا)

ادعایی که ضمن ایراد و اشکال به آن، واکنش های زیادی را در جامعه روانشانسی کشور به دنبال داشت.

لذا به دنبال حواشی بوجود آمده پیرامون همین موضوع یعنی بازداشت رییس سابق سازمان نظام روانشانسی کشور؛ "پری سیما اقبال" وکیل مدافع شاکی پرونده الهیاری در رابطه با جزئیات دستگیری الهیاری و دلایل آن به خبرنگار دیده بان ایران گفت: زمانی که پرونده شکایت از جانب موکل بنده مطرح و در دادگاه تشکیل شد، این پرونده به شعبه 14 بازپرسی ارجاع داده شد که در این شعبه قرار جلب بازرسی صادر و پس ازآن پرونده به شعبه 1059 ارجاع و در نهایت در این شعبه حدود 2 سال حبس برای وی  صادر شد که پس از اینکه این حکم به دادگاه تجدید نظر شعبه 67 ارجاع داده شد قاضی پرونده میزان مجازات او را از 2 سال حبس به یک سال تبدیل کرد. این در حالی است که تمامی این جزئیات درسال 96 رخ داده است.

وی ادامه داد: این پرونده در اواخر سال 96 توسط بنده و شهید شاهرخ دایی پور(شاکی پرونده) به اجرای احکام فرستاده شد ولی متاسفانه به دلیل عدم حضور آقای اللهیاری ما موفق به دستگیری او نشدیم. این روند در آغاز سال جاری نیز به همان روال سابق طی شد و هر بار که بنده به همراه ماموران نیروی انتظامی به سازمان نظام روانشانسی مراجعه می کردیم متاسفانه حراست سازمان با ما همکاری نمی کرد و وی را تحویل نمی داد. در همین اثنا بود که در اوایل تیرماه سال جاری موکل بنده آقای شاهرخ دایی پور در سوریه به شهادت رسید. 

اقبال در رابطه با دلیل دستگیری اللهیاری گفت: وی به دلیل انتقال مال غیر در حکم کلاهبرداری دستگیر شده است و برعکس ادعای برخی از دوستان و همکاران او "تمامی مجازات کلاهبرداری شامل حال او نیز می شود".

وی درباره جزئیات دستگیری اللهیاری تصریح کرد: آقای الهیاری در شهرک مخابرات در صبح روز چهارشنبه 18 مهرماه توسط دادگاه ویژه کارکنان دولت دستگیر شد و درحال حاضر مجازات خود یعنی دوره یک ساله حبس خود را در زندان سپری می کند. 

این وکیل پایه یک دادگستری همچنین در خصوص اظهارات خانی علی اکبری مبنی بر این که "اللهیاری با دوستان ناباب معاشرت داشته است" خاطرنشان کرد: شهید مدافع حرم، مرحوم دایی پور ناباب نبوده و نیست چراکه او تمام زندگی خود را جهت آرامش و رفاه حال مردم ایران به خطر انداخت تا مردم و امثال همین آقای اللهیاری در شرایط جنگ و نا امنی زندگی نکنند. 

اقبال همچنین در پایان خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که بنده به همراه موکلم مدت زیادی را صرف پیگیری و دستگیری آقای اللهیاری کردیم اما متاسفانه حراست سازمان به دلایل مختلف مانع شدند. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر