کد خبر: 52862
A

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: واگذاری سرورهای اینترنت به نیروهای مسلح برآیند خوبی ندارد/ دولت نباید زیر بار این مسأله برود

یکی از بحث هایی که رئیس جمهور برای رأی گرفتن از مردم مطرح کرد همین بحث اینترنت و گسترش شبکه ها و دسترسی آزاد مردم به این مسأله بود. چرا رئیس جمهور و دولت در خلاف جهت این وعده عمل کند؟ مسلما دولت نباید زیر بار این مسأله برود و اگر نرفته به پشتوانه خواست مردم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: واگذاری سرورهای اینترنت به نیروهای مسلح برآیند خوبی ندارد/ دولت نباید زیر بار این مسأله برود

به گزارش دیده بان ایران، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اعتمادسازی برای ورود مردم به پیام رسان های داخلی، گفت: نیروهای مسلح ما وجهه مردمی دارند و حاضر نمی شوند خودشان را وارد دعواهایی کنند که هیچ ربطی به نیروهای مسلح ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ در خصوص طرح «سپردن گذرگاه اینترنت به نیروهای مسلح» اظهار داشت: این طرح را دیروز تحویل کمیسیون فرهنگی دادند و هنوز در کمیسیون مطرح نشده است؛ طرحی که ایشان دارد باید در کمیسیون مطرح شود و بعد به صحن برود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بعید است نمایندگان مجلس به چنین چیزی رأی دهند، افزود: الآن یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که نمی توانیم اعتمادسازی داشته باشیم که مردم به پیام رسان های داخلی مراجعه کنند؛ به خاطر اینکه هنوز اعتماد ندارند که از اطلاعات آنها استفاده های امنیتی می شود یا نمی شود.

وی با بیان اینکه این کار اصلا برآیند خوبی ندارد، تأکید کرد: اینکه دولت به درخواست عده ای تمکین نکرده به این دلیل بوده که خواست اکثریت جامعه این نبوده است. یکی از بحث هایی که رئیس جمهور برای رأی گرفتن از مردم مطرح کرد همین بحث اینترنت و گسترش شبکه ها و دسترسی آزاد مردم به این مسأله بود. چرا رئیس جمهور و دولت در خلاف جهت این وعده عمل کند؟! مسلما دولت نباید زیر بار این مسأله برود و اگر نرفته به پشتوانه خواست مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اصلا قصد جسارت به نیروهای مسلح نداریم و موضوعیت نیروهای مسلح در ورود به این مسئله مورد بحث است، گفت: نیروهای مسلح ما عاقل و فهیم هستند و در همه تنگناها دست نظام را گرفته اند. اما این سرورها الآن در جایی هستند که باید باشند. اگر بخواهیم مثلا برای ایجاد محدودیت آنها را از جایی بگیریم و به جای دیگر دهیم؛ من بعید می دانم خود نیروهای مسلح هم وارد شوند و بگویند ما آنها را می گیریم. این خواست یک عده است و معلوم نیست خواست نیروهای مسلح همین باشد. چون نیروهای مسلح ما وجهه مردمی دارند و حاضر نمی شوند خودشان را وارد دعواهایی کنند که هیچ ربطی به نیروهای مسلح ندارد.

وی با اشاره به تلاش هایی که سعی داشتند نیروهای مسلح را در مقابل مردم قرار دهند، تصریح کرد: مدتی سعی شد در بحث های اقتصادی نیروهای مسلح را در مقابل مردم قرار دهند، البته بحمدلله مدتی است که این بحث ها جمع شده است. بیم این می رود که مطرح کردن این مسائل مردم را در مقابل نیروهای مسلح قرار دهد. از این جهت هم یک طرح  بسیار منفی است.

مهدی شیخ در پایان در خصوص رسیدگی به این طرح در مجلس گفت: به طور طبیعی در مجلس نوبت به این طرح نمی رسد؛ مگر اینکه امضا جمع کنند و از طریق جمع کردن امضا یا آن را دو فوریتی کنند و نوبتش را جلو بیاندازند. الآن در نوبت صحن  از طرف کمیسیون فرهنگی امور مهمتری مثل قانون صدا و سیما را داریم. چند دوره مجلس گذشته و هنوز قانون صدا و سیما به صحن نیامده و تصویب نشده است. از طرف دیگر به دستور مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده که نمایندگان همه قوا آنجا حضور دارند و این بحث ها آنجا هم مطرح می شود. شاید هم به نوعی مناسبت تر بود بعضی از مسائل آنجا مطرح شود./ جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر