کد خبر: 53048
A

وزارت امور خارجه برای هزارمین بار اعلام کرد؛ تمام ادعاهای کریمی قدوسی غلط و بی اساس است!

روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمام ادعاهای کریمی قدوسی در خصوص تمایل این وزارتخانه به برقراری تماس با دولت آمریکا و مذاکره با طرف های آمریکایی در یکی از کشورهای همسایه غلط و بی اساس است.

وزارت امور خارجه برای هزارمین بار اعلام کرد؛ تمام ادعاهای کریمی قدوسی غلط و بی اساس است!

به گزارش دیده بان ایران دربخشی از اطلاعیه این روابط عمومی آمده است: با توجه به ادعای تازه کریمی قدوسی مبنی بر تلاش، تمایل و اقدام وزارت امور خارجه در برقراری تماس و مذاکره با دولت ایالات متحده آمریکا در یکی از کشورهای همسایه، موارد زیر را به اطلاع عموم ملت شریف ایران می رساند: به صراحت اعلام می شود تمام ادعاهای ایشان در خصوص تمایل وزارت امور خارجه به برقراری تماس و مذاکره با دولت آمریکا و نیز انجام مذاکره با طرف های آمریکایی در یکی از کشورهای همسایه غلط و بی اساس است و به شدت تکذیب می شود. 
این روابط عمومی در اطلاعیه خود تاکید کرد: وزارت امور خارجه در تمامی سطوح و ارکان مدیریتی و کارشناسی، خود را تابع اوامر و سیاست های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری بویژه در خصوص چگونگی تعامل و برخورد با دولت ایالات متحده آمریکا می داند و قطعا گامی فراتر یا عقب تر بر نخواهد داشت.
در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: وزارت امور خارجه و دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران خود را دیده بان منافع ملی و مصالح کشور دانسته و تعهد و پایبندی خود به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را منوط به ارائه تصویری واقعی از تحولات و روندهای در حال وقوع در منطقه، جهان و نظام بین الملل می دانند و خود را موظف به ارائه دیدگاه کارشناسی به مقامات عالیه دولت و نظام می بینند. افزون بر آن در شرایط کنونی اصولا دیدگاه کارشناسی دستگاه دیپلماسی کشور بر بی فایده بودن هر نوع مذاکره با دولت عهدشکن، قانون گریز و ضد ایران آقای ترامپ استوار است.
روابط عمومی وزارت امور خارجه در این اطلاعیه یادآور شد: بخشی از صحبت های اخیر آقای قدوسی اخباری است که چون همیشه وی ادعا می کند از منابع موثقی دریافت کرده و به آنها اطمینان دارد که تمامی آنها تکذیب می شود. برای چندمین بار است که این نماینده محترم مجلس به سادگی اسیر اخبار نادرست و سرا پا غلط منابع خبری خود می شود و خود را تبدیل به ابزار انتشار اخبار بی پایه و بنیان منابعی می کند که هدفشان ایجاد التهاب در جامعه و فضاسازی علیه وزارت امور خارجه و دلسرد کردن نیروهای دلسوز و مردم هوشیار و آگاه ایران نسبت به دستگاه دیپلماسی کشور و بازی کردن ناآگاهانه در نقشه ای است که دشمنان کشور ترسیم است. 
در این اطلاعیه تصریح شده است: بی شک تمامی مقامات، کارکنان و دیپلمات های وزارت امور خارجه که طی سالیان اخیر و بخصوص طی چند هفته اخیر آماج بدترین و تندترین حملات رسانه ای برخی گروه ها و تشکل های همسو و همفکر این نماینده محترم قرار گرفته اند، ریشه این حملات و اتهامات واهی را موفقیت و کامیابی دستگاه دیپلماسی و در خوش بینانه ترین حالت ناشی از عصبیت و نگاه جناحی و فقر و فقدان یک نگاه ملی و فرا جناحی مبتنی بر مصالح و منافع مردم ارزیابی می کنند که در هر صورت جای بسی تاسف است افرادی بدین سان برای رسیدن به امیال سیاسی خود و در کسوت نمایندگی مردم چنین شیوه و رویه ناپسندی را پیشه خود ساخته اند.
روابط عمومی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرده است: با توجه به اصرار و پافشاری ایشان به ادامه اظهارات و اخبار کذب، نادرست و بی پایه و اساس علیه وزارت امور خارجه، که در سالهای اخیر به دفعات شاهد آن بوده ایم و از آنجایی که به نظر می رسد نماینده مذکور قصدی برای اصلاح روش و منش خود ندارد، به ایشان توصیه می کنیم منابع دریافت اخبار کذب و تکراری خود را تغییر دهد تا اینگونه شهره به بیان اخبار نادرست و کذب نشود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر