کد خبر: 53128
A

نماینده پاوه: شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد، گفت: شریعتمداری فردی است که نمایندگان در ماه‌های اخیر به دنبال استیضاح وی بودند اما او در هیچ یک از جلسات شرکت نکرد، آیا می‌توان به فردی که به قانون احترام نمی‌گذارد، اعتماد کرد.

نماینده پاوه: شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ در نشست علنی امروز (شنبه،5 آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگرچه برای شخصیت حقیقی اقای شریعتمداری احترام بسیاری قائلم اما از آنجا که روستایی و عشایری هستم باید نظرات خود را بازگو کنم.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود: چرا با وجود جوانان نخبه و فرهیخته با درجات علمی، نتوانستید تمایلات خود به نیروی جوان که همیشه در صحبت‌های خود مطرح می‌کنید و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، نشان دهید.

وی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: زندگینامه شریعتمداری، او را به عنوان سیاستمدار معرفی می‌کند، آیا یک سیاستمدار می‌تواند با مدرک مدیریت بازرگانی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اداره کند.

شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد، اظهار کرد: در صورتی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناکارآمد است چرا برای این وزارت معرفی شده است.

نادری ادامه داد: شریعتمداری فردی است که نمایندگان در ماه‌های اخیر به دنبال استیضاح وی بودند اما او در هیچ یک از جلسات شرکت نکرد، آیا می‌توان به فردی که به قانون احترام نمی‌گذارد، اعتماد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: اگرچه شریعتمداری در زمان وزارت خود در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت توانست فساد بزرگی را کشف کند اما آیا با تمام حلقه‌های فساد در وزارتخانه خود برخورد کرد، چرا پاسخگوی استیضاح نمایندگان نبود.

عدم کنترل و مدیریت بازار، افزایش قیمت کالاها، عدم تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله نتایج مدیریت نادرست شریعتمداری در وزارت صمت

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی کوتاهی‌های شریعتمداری در مسند وزارت صمت یادآور شد: عدم کنترل و مدیریت بازار، افزایش قیمت کالاها، عدم تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی، وجود فساد و رانت در تخصیص ارز و هدررفت بیت‌المال از جمله نتایج مدیریت نادرست وی در وزارت صمت است.

وی خطاب به شریعتمداری گفت: با مطالعه جزوه 33 صفحه‌ای شما متوجه شدم شما می‌خواهید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جدیدی راه‌اندازی کنید به گونه‌ای که انگار در گذشته چنین وزارتخانه‌ای وجود نداشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم بهانه خوبی برای همگی شده است، اضافه  کرد: در بررسی‌ها تأمین اجتماعی مهمترین موانع رونق معرفی می‌گردد اما شما آن را فرصت می‌دانید.

شریعتمداری تشکل‌های انتصاباتی را به انتخاباتی بدل کند

نادری با بیان اینکه کاش آقای شریعتمداری تشکل‌های انتصاباتی را به انتخاباتی بدل کند، گفت: در روز ملی صادرات از کاهش ارزش پول ملی ابراز خوشحالی کردید و گفتید بسیاری از کشورها خودخواسته برای رونق صادرات، ارزش پول ملی خود را کاهش می‌دهند، شما مشاوران خوبی ندارید چرا که این کشورها در ابتدا رفاه کامل را برای مردم خود فراهم می‌کنند سپس ارزش پول ملی خود را کاهش می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به شریعتمداری اظهار کرد: شما با فرصت جمعیتی خوبی روبرو هستید، نیروی جوان، کارآمد و تحصیلکرده امروز یکی از فرصت‌ها است که اگر به درستی استفاده نشود با کاهش رشد جمعیت در آینده جامعه وارد سن پیری می‌شود.

شریعتمداری چه رویکردی برای تولید اشتغال در وزارت صمت داشت

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز با بحران بیکاری روبرو هستیم و باید از آقای شریعتمداری پرسید در وزارت صنعت، معدن و تجارت چه رویکردی برای تولید اشتغال داشتید./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر