کد خبر: 53226
A

ظریف: انتخاب‌های اشتباه آمریکا به وقوع فاجعه در خاورمیانه منجر شده است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اقدامات آمریکا در خاورمیانه اشتباه هستند و این انتخاب‌های اشتباه به وقوع فاجعه در منطقه ما منجر شده است.

ظریف: انتخاب‌های اشتباه آمریکا به وقوع فاجعه در خاورمیانه منجر شده است

به گزارش دیده بان ایران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی اس نیوز اظهار داشت: از نظر من حمایت همه جانبه آمریکا از عربستان سعودی و اسرائیل سبب شده است آنها مرتکب جنایاتی شوند که در صورت نبود چنین حمایتی اتفاق نمی‌افتاد و وجود نداشت.

وی تاکید کرد که حمایت همه جانبه آمریکا از عربستان به سعودی‌ها اجازه داده است تا با مصونیت در خاورمیانه عمل کنند.

ظریف در ادامه خاطر نشان کرد: انتخاب‌های آمریکا همواره در طول دو دهه اخیر خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین گفت: اقدامات آمریکا در خاورمیانه اشتباه هستند و این انتخاب‌های اشتباه به وقوع فاجعه در منطقه‌مان منجر شده است. ما می‌دانستیم که حمله به عراق اگرچه صدام حسین دشمن ما بود، اقدامی اشتباه است ما می‌دانستیم که حمله علیه افغانستان انتخابی اشتباه بود هرچند که طالبان دشمن ما بود. ما همچنین می‌دانیم که مداخله و حمله و بمباران علیه مردم یمن انتخاب‌هایی اشتباه هستند، اما آمریکا به طور مداوم و همواره در طرف اشتباه ایستاده است.

بنابراین گزارش، این اظهارات وزیر خارجه ایران در حالی بیان شده که پادشاهی عربستان سعودی این روزها به دلیل ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار برجسته عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول هدف انتقادات شدید قرار دارد و با بحران مواجه است.

حسن روحانی رییس جمهور ایران نیز به تازگی گفته است که عربستان سعودی نمی‌توانست بدون حمایت آمریکا این قتل را انجام دهد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر