کد خبر: 53254
A

پیش‎بینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از قیمت دلار بعد از 13 آبان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت و بانک مرکزی در جهت مدیریت بازار و برخورد با سودجویان به دقت وارد عمل شود قطعا بعد از 13 آبان نیز هیچ افزایش قیمتی در حوزه دلار نخواهیم داشت.

پیش‎بینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از قیمت دلار بعد از 13 آبان

به گزارش دیده بان ایران؛ شهاب نادری درباره اینکه وضعیت اقتصادی کشور به خصوص در حوزه ارز بعد از اعمال تحریم‎های احتمالی آمریکا در 13 آبان به چه شکلی ادامه پیدا خواهد کرد اظهار کرد: بنده به شخصه معتقدم در کشورما سرمایه مالی بسیاری وجود دارد از این رو ما تنها در وضعیت فعلی که شاید تحریم‎های آمریکا 13 آبان اعمال شود یا نشود باید به فکر تقویت حوزه مدیریتی خود باشیم چرا که از نظر مالی هیچگونه مشکلی نداریم.

وی با انتقاد از مدیرانی که تنها مدرک دکترا را یدک می‎کشند و هیچگونه پتانسیلی برای اداره شرایط کشور ندارند افزود: ما از نظر مالی وضعیت خوبی داریم چنانچه طبق گزارش جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور اگر ایران خدای نکرده در شرایط جنگ هم قرار بگیرد می‎تواند به راحتی بدون وجود هیچگونه مشکل مالی با یک مدیریت درست از پس این وضعیت برآید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضعف مدیریت، احتکار، اختلاس‎های مالی و رانت‎هایی که امروز در کشور صورت می‎گیرد تنها ناشی از ضعف مدیریتی است و هیچ دلیل دیگری ندارد.

نادری خاطرنشان کرد: قطعا اعمال تحریم‎های جدید از سوی آمریکا به مانند ادوار گذشته شاید ما را در مقطعی دچار مشکلاتی کند اما اگریک رویکرد منطقی با حضور مدیران اصلح و کاربلد در دستور کار دولت و سایر نهادهای اجرایی کشورمان قرار گیرد بدون شک ما به مانند گذشته بازهم با مشکلی روبه رو نمی‎شویم.

وی درباره وضعیت دلار بعد از اعمال تحریم‎های احتمالی آمریکا در 13 آبان تاکید کرد: اینکه برخی بازهم در آستانه تحریم‎های آمریکا بحث قیمت دلار را مطرح کردند بدون شک نشان دهنده این است که یک عده سودجود بازهم برای بازار ارز دندان تیز کردند تا شاید اگر ترامپ دستوری را برای تحریم ایران صادر کرد به این بهانه باز هم بازار ارز کشور را مختل کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بانک مرکزی به عنوان نهاد متولی کنترل بازار ارز بتواند در جهت مدیریت بازار و برخورد با سودجویان و دلالان وارد عمل شود قطعا ما شاهد افزایش قیمت دلار نخواهیم بود و می‎توانیم بازار را به بهترین شکل ممکن اداره کنیم اما اگر بازهم فرصت به دست دلالان و برخی از سودجویان دهیم باید منتظر سناریوی جدید در بازار ارز باشیم./ خبرفوری

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر