کد خبر: 53272
A

فوت ۲۵ زائر ایرانی در آیین اربعین

مدیر اجرایی نمایندگی بیمه ایران در عراق از فوت 25 زائر ایرانی در آیین اربعین حسینی خبر داد. 'عبدالنبی ساعدی' روز دوشنبه در گفت وگویی با رسانه ها افزود: از این تعداد 12 نفر بر اثر مرگ طبیعی و 13 زائر دیگر بر اثر تصادف خودرو کشته شده است.

فوت ۲۵ زائر ایرانی در آیین اربعین

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مدیر اجرایی نمایندگی بیمه ایران در عراق از فوت 25 زائر ایرانی در آیین اربعین حسینی خبر داد.

 

'عبدالنبی ساعدی' روز دوشنبه در گفت وگویی با رسانه ها افزود: از این تعداد 12 نفر بر اثر مرگ طبیعی و 13 زائر دیگر بر اثر تصادف خودرو کشته شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود تعداد 3 نفر از مجموع تعداد جانباختگان اربعین در 'سامانه سماح' ثبت نام نکرده و تحت پوشش بیمه ای قرار ندارند.

ساعدی خاطرنشان کرد: زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند تنها با پرداخت 14 هزار و 200 تومان تحت پوشش بیمه درمان و عمر هستند و می توانند از خدمات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

مدیر اجرایی بیمه ایران در عراق گفت: عدد جانباختگان امسال اربعین تاکنون 4 زن و 14 مرد بوده و 7 فوتی دیگر مربوط به حادثه تصادف خودرو در بصره است.

وی تصریح کرد: ظرف چند روز گذشته تاکنون 205 زائر به دلایل مختلف در بیمارستان های تحت پوشش در شهرهای کاظمین، نجف و کربلا بستری و به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی گفت: همچنین تا این لحظه 120 زائر بیمار نیز پس انجام اقدامات اولیه جهت مداوا از عراق به بیمارستان های ایلام و مهران اعزام شده اند.

به گزارش مسوولان ، سال گذشته بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین ملکوتی اربعین حسینی وارد کشور عراق شده بودند و پیش بینی می شود که رقم نهایی شرکت کنندگان در آیین اربعین امسال نیز به حدود 2 میلیون نفر برسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر