کد خبر: 53274
A

درآمد 80 میلیون دلاری عراق از مراسم اربعین

هیات گذرگاه های مرزی عراق اعلام کرد که دولت این کشور توانسته با ورود یک میلیون و 800 هزار زائر به عراق به مناسبت برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع)، 80 میلیون دلار درآمد کسب کند.

درآمد 80 میلیون دلاری عراق از مراسم اربعین

به گزارش دیده بان ایران به نقل از پایگاه خبری 'عربی 21'، کاظم العقابی رئیس هیات گذرگاه های مرزی عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که یادداشت تفاهمی میان وزیران کشور عراق و ایران مبنی بر اتخاذ همه تدابیر و اقداماتی که امنیت ورود و خروج زائرین را در ایام اربعین تامین کند، امضا کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای عراقی به مدت شش روز در گذرگاه ها برای تسهیل ورود و خروج زائران مستقر شدند، افزود: مجموع زائرانی که برای شرکت در مراسم اربعین وارد عراق شدند، یک میلیون و 800 هزار زائر خارجی است.

العقابی گفت: تنها از گذرگاه زرباطیه نزدیک به یک میلیون نفر، از شلمچه حدود 450 هزار زائر و از گذرگاه الشیب 220 هزار نفر وارد عراق شدند. سایر زائرین نیز از گذرگاه های دیگر وارد شدند.

این مسئول عراقی تصریح کرد: پلیس گردشگری، مسئولان امنیتی و سایر نهادها در تامین امنیت زوار مشارکت دارند.
وی افزود: هزینه صدور روادید برای هر زائر 40 دلار محاسبه شده است که درآمدهای حاصله از آن برای دولت، 80 میلیون دلار بوده است.

نیروهای امنیتی عراق، تدابیر شدید امنیتی را در مسیرهای منتهی به کربلا اتخاذ کرده تا از هر گونه حمله احتمالی گروه تروریستی داعش جلوگیری کنند.

برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

پارسال بیش از 2 میلیون و 200 هزار زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود امسال نیز همین تعداد زائر از ایران در این مراسم شرکت کنند.

امسال هشتم آبان در ایران و نهم آبان در عراق مصادف با این روز است اما آیین راهپیمایی از چند روز پیش از آن شکل می گیرد.

اوج ترافیک مکالمه تلفنی روزانه بین ایران و عراق از ساعت 10 تا 11 صبح و 19 تا 21 است.

توصیه می شود زوار مکالمه های خود را به ساعت های غیر از اوج ترافیک موکول کنند.

نرخ مکالمه در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین از دقیقه‎ای سه هزار تومان به 900 تومان کاهش یافته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر