کد خبر: 53291
A

راه های درمان ترک کف پا

قلب دوم انسان پای اوست، توجه به سلامت پا‌ها مهم و قابل اهمیت است و ترک پاشنه پا در اثر بی‌توجهی به آن ایجاد می‌شود. ترک‌های پاشنه پا جدا از اینکه ظاهر نازیبایی به پاها می‌دهند اگر ترمیم نشوند مشکلات پوستی زیادی ایجاد می‌کنند.

راه های درمان ترک کف پا

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ شایع‌ترین علت ترک پاشنه پا، خشکی پوست است. کسانی که پوست خشک‌تری دارند بیشتر مستعد ترک پاشنه پا می‌شوند.

چرا کف پا خشک می‌شود؟

عواملی مانند اضافه‌وزن، شرایط شغلی، استفاده‌ مکرر از صندل، بهداشت ضعیف و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی موجب به‌وجود آمدن ترک‌های کف پا می‌شوند. افرادی که مشکل اضافه‌وزن دارند و در دسته افراد چاق قرار می‌گیرند به‌دلیل فشاری که روی پوست کف پا تحمیل می‌شود پاشنه پای‌شان مستعد به‌وجود آمدن ترک‌های عمیق می‌شود. به‌علاوه شغل‌هایی وجود دارند که به طریقی پوست کف پا در معرض خیسی و رطوبت یا مواد شوینده قرار می‌گیرد مانند مربیان شنا یا افرادی که در کارخانه‌های قالیشویی کار می‌کنند بیشتر مستعد خشکی پاشنه یا کف پا هستند.

 

شروع فصل سرد و تشدید ترک‌های پا

ترک پاشنه و کف پا در فصل پاییز و زمستان بیشتر بروز می‌کند و تنها دلیلش هم خشکی هواست، بهتر است بیشتر از هر زمان دیگر در فصل‌های سرما به پاها اهمیت دهید و آنها را همیشه مرطوب ونرم نگه دارید.از کرم مرطوب‌کننده‌ها برای ترک پا استفاده کنید تا خشکی آن برطرف شود و سلول‌های مرده پوست از بین بروند. از بین بردن ترک پاشنه‌های پا، می‌تواند یک فرآیند زمانبر باشد و این وضعیت یک شبه ناپدید نخواهد شد.

 

ترک‌ها را برای همیشه از بین ببرید

پاها را در یک تشت آب قرار دهید و بگذارید کف پا خیس بخورد. اگر پوست پا کلفت شده باشد استفاده از سنگ پا توصیه می‌شود تا بتوان پوست‌های مرده را تا حدی کاهش داد. بعد از اینکه پاها را خشک کردید زمانی که رطوبت پوست تبخیر نشده و پوست نمناک است کرم‌هایی را که نرم کنندگی زیادی دارند و در بازار موجود هستند به کف پا بزنید. بعد از آن حتماً تا یک ساعت روی پا پلاستیک بکشید ولی اگر قصد دارد بعد از کرم زدن فعالیت خاصی انجام دهید، برای اینکه کیسه نایلونی مزاحمتی ایجاد نکند توصیه می‌شود روی کیسه جوراب بپوشید. این کار را تا مدت‌ها هر شب انجام دهید و ترک‌ها را برای همیشهریشه کن کنید.

 

درمان‌های خانگی

به‌غیر از کرم‌های موجود در بازار، می‌توان از مواد طبیعی بویژه روغن‌های گیاهی استفاده کرد که تأثیر عالی در روند بهبود دارد. مخصوصاً روغن زیتون که به طرز معجزه‌آسایی این ترک‌ها را درمان می‌کند. همچنین می‌توانید از یک موز رسیده برای نرمی و لطافت پاشنه پا استفاده کنید. عسل نیز به‌دلیل خاصیت ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی به تنهایی می‌تواند به درمان ترک پا کمک کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر