کد خبر: 53332
A

واعظی: مراسم اربعین را سیاسی نکنیم

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دولت نه به عنوان کار اداری که به عنوان یک کار اعتقادی به برگزاری مراسم اربعین حسینی وارد شد و انتظار داریم گروه های سیاسی از این مراسم بهره برداری سیاسی نکنند.

واعظی: مراسم اربعین را سیاسی نکنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جزییات برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) افزود: دولت حدود 7 یا 8 ماه پیش ستاد اربعین در تهران و استان های ایلام و خوزستان تشکیل شد، بیش از 30 ارگان مختلف درگیر برگزاری مراسم اربعین بودند و زیرساخت های مختلف را فراهم کردند.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این وقتی بجث اربعین می شود، ما وظیفه خودمان می‌دانیم، تصریح کرد: همه مردم ایران و همه شیعیان با همه وجود در این راه گام برمی‌دارند و وظیفه دولت و ارگان‌های مختلف کمک به برگزاری این مراسم است.
واعظی تاکید کرد: سال گذشته هیچ ارزی تخصیص داده نشد اما امسال تلاش کردیم و هماهنگی های لازم با بانک عراقی انجام شد، علاقه مند بودیم دینار های خودمان را به ایران بیاوریم.
وی تصریح کرد: آنها ابتدا گفتند این کار می شود اما روزهای بعد اعلام کردند که نمی توانند. این حجم وسیعی از زیرساخت ها آماده و خدمت‌رسانی ها انجام شد، نباید اشکال کوچک به وجود آمده را بزرگ کنند و گروه‌های سیاسی وارد شود و سخنرانی و تسویه حساب کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری از دولت و مردم عراق به دلیل برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در امنیت کامل تشکر کرد و اظهارداشت: دست اندرکاران می دانند که جابه‌جایی دو میلیون نفر در زمان کوتاه و با امنیت کار بسیار بزرگی است که خداوند را شاکریم که با امنیت این مراسم برگزار شد.
واعظی همچنین از مردم ایران به دلیل همکاری در برگزاری این مراسم در ایران و عراق تشکر کرد. 
ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر