کد خبر: 53364
A

موج پلمب منقل خانه‌ها در مشهد / دادستان: برخورد با پاتوق‌ها ادامه دارد

اولین پاتوق در نزدیکی هسته مرکزی شهر بود. سرکشی های متعدد از پاتوق نشان می داد این خانه محل استعمال مواد مخدر است. زن و شوهر به همراه دختر 27 ساله خود، خانه ای برای مصرف شیشه و کراک مشتری هایشان فراهم کرده بودند. وقتی با مقام قضایی و ماموران پلیس به محل رسیدیم خبری از صاحبخانه نبود و وقتی هم در پلمب شد، مرد خانواده از سر کوچه فقط تماشاگر بود، انگار نه انگار که در خانه اش پلمب می شود. «این ملک تا اطلاع ثانوی جهت پیشگیری از وقوع جرم به دستور مقام محترم قضایی پلمب خواهد بود».

موج پلمب منقل خانه‌ها در مشهد / دادستان: برخورد با پاتوق‌ها ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اولین پاتوق در نزدیکی هسته مرکزی شهر بود. سرکشی های متعدد از پاتوق نشان می داد این خانه محل استعمال مواد مخدر است. زن و شوهر به همراه دختر 27 ساله خود، خانه ای برای مصرف شیشه و کراک مشتری هایشان فراهم کرده بودند. وقتی با مقام قضایی و ماموران پلیس به محل رسیدیم خبری از صاحبخانه نبود و وقتی هم در پلمب شد، مرد خانواده از سر کوچه فقط تماشاگر بود، انگار نه انگار که در خانه اش پلمب می شود. «این ملک تا اطلاع ثانوی جهت پیشگیری از وقوع جرم به دستور مقام محترم قضایی پلمب خواهد بود».

هنوز دقایقی از بسته شدن این سردمخانه نگذشته بود که جمعی از اهالی برای تشکر نزد ماموران و مسئولان آمدند. یکی گفت: 10 سال است که ساکنان این خانه آسایش را از ما گرفته اند.

دیگری هم ضمن قدردانی از این اقدام این طور گفت که دختر دبیرستانی دارم و برای رفتن به مدرسه هر روز باید خودم او را همراهی کنم.

این جا بسیاری از افراد از هر قشری رفت و آمد داشتند و امنیت جانی نداشتیم. این خانه برای ما آبرویی نگذاشته است و اگر می خواهیم آدرس بدهیم همه می گویند اون کوچه ...؟ شما امروز این خانه را پلمب می کنید و امیدواریم فردا باز نشود و اگر امکان دارد این خانه را تخریب کنید و خاک آن را هم از این کوچه ببرید که مایه ننگ است.

 

نامزدم مرا در بلا انداخت

دومین پاتوق که با مشارکت اهالی یکی از کوچه های خیابان مدرس شناسایی شده بود با حضور جانشین دادستان در دادگاه انقلاب استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر بسته شد.

گویا مشتریان این سردمخانه تازه رفته بودند چون بساط وسایل استعمال مواد مخدر در اتاق پهن بود. زن میان سال خود را صاحب منزل معرفی کرد و قسم خورد که این جا کسی رفت و آمد ندارد. این وسایل متعلق به خودم است، این بلا را نامزدم بر سرم درآورد، او خود را عاشق من داشت و چون چاق بودم پیشنهاد لاغری با مصرف مواد مخدر را داد.

تا جایی که پول داشتم عاشقم بود اما یک شب برای همیشه مرا ترک کرد و حالا به جرم حمل مواد مخدر در زندان به سر می برد. در ادامه صاحبخانه به همراه خواهر و دوستش که در آن جا حضور داشتند به دادگاه انقلاب منتقل شدند و دومین سردمخانه با نصب بنر و کلیشه رنگی پلمب شد.

 

آغل دام در خانه

از همان ابتدای ورود به کوچه بوی ناخوشایندی به مشام می رسید. ماموران زنگ در منزل را به صدا درآوردند، جوانی در را باز کرد و وقتی با مامور پلیس رو به رو شد سری تکان داد.

در دالان ورودی منزل دو موتورسیکلت پارک بود. بعد از طی کردن دالان در کنار سالن باریک در یکی از اتاق ها فردی در حال استعمال مواد بود و در اتاق رو به رو خانمی جوان در حال جمع آوری وسایل بود. حیاط به همه چیز شباهت داشت جز حیاط خانه.

در گوشه ای از حیاط آغل گوسفندان، قفسه ای پر از مرغ و اردک و خرگوش هایی که در حال جست و خیز بودند قرار داشت و دیگر اتاق ها محل جمع آوری اقلام ضایعاتی شده بود.

یکی از ماموران می گوید: اگر در خانه بسته باشد مشتریان این خانه از پشت بام وارد منزل می شوند و مواد مخدر مصرف می کنند. منزل متعلق به خانمی است که دوران محکومیتش را در زندان سپری می کند.

فرزند بزرگش موضوع مواد مخدر و خرده فروشی را در خانه رد می کند و وقتی با جانشین دادستان استان روبه رو می شود می گوید: تازه از زندان آزاد شده ام. هنگام نصب بنر و پلمب این پاتوق، خانم مسنی از همسایه های این منزل با صدای بلند گفت که خدا خیرتان بدهد. این خانه محل رفت و آمد افرادی است که اگر شما هم ببینید دلتان درد می گیرد. آقایان و خانم های جوان در می زنند و از لای در پول رد و بدل می شود و مواد مخدر تحویل می گیرند. مرد میان سالی هم می گوید: منزل من رو به روی این خانه است اما آسایش و امنیت نداریم.

هرگز نمی توانم خانه ام را خالی بگذارم چون افرادی که به این خانه (پاتوق) رفت و آمد دارند دست به هر کاری می زنند. می خواستم ملکم را بفروشم اما وقتی با بنر پلمب روبه رو شدم کمی دلم آرام گرفت. در پلمب این سه پاتوق، شش نفر از اعضای اصلی توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و برای درمان به کمپ های ترک اعتیاد بانوان و آقایان معرفی شدند.

 

پلمب پاتوق ها ادامه دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم درباره پلمب پاتوق های مواد مخدر گفت: در بازدیدهای میدانی مشاهده شد که مالکان برخی خانه ها سبب ایجاد مزاحمت برای اهالی محل شده اند و مردم نیز با مراجعات حضوری و ارسال نامه های کتبی از این وضعیت شکایت داشتند.

«مقدس» با اشاره به این که بازدیدهای میدانی مشترک نیز موید این بود که این مکان ها به کانون فساد در زمینه های مختلف تبدیل شده است افزود: برخورد قاطع و بازدارنده با گردانندگان این اماکن در دستور کار قرار گرفت و با همکاری و مشارکت مردم و با تشریفات قانونی سه پاتوق در بیرجند پلمب شد.

وی با بیان این که پلمب دیگر پاتوق ها با قدرت و قاطعیت ادامه خواهد داشت افزود: مالکان این مکان ها نیز تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر