کد خبر: 53368
A

فلاحت‌پیشه: دانمارک با طرح ادعای کذب به آمریکا چراغ سبز نشان داد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دانمارک به جای پاسخگویی درباره کوتاهی نسبت به تروریست‌هایی که در خاک این کشور ساکن‌اند و عملا در داخل کشور ما اقدامات تروریستی کرده‌اند،‌ با طرح ادعای کذب فرار رو به جلو کرده و به نوعی به آمریکا چراغ سبز نشان داده است.

فلاحت‌پیشه: دانمارک با طرح ادعای کذب به آمریکا چراغ سبز نشان داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حشمت‌الله فلاحت پیشه در واکنش به ادعای برخی از مقامات دانمارکی در خصوص عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در این کشور و انتصاب آن به جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: سرکرده برخی از گروه‌های تروریستی در برخی از کشورهای اروپایی فعال و ساکن هستند و از امتیازات مختلفی بهره می‌گیرند؛ حتی در فضای مجازی مسئولیت اقدامات تروریستی را به عهده می گیرند. نمونه آن اقدام اخیر وحشیانه یکی از گروه‌های تروریستی در اهواز است.

وی توضیح داد: در چنین مواردی طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی کشور میزبان باید افراد را مشمول مجازات‌های ملی کشور محل اقدام تروریستی و بین‌المللی قرار دهد. کشوری همچون دانمارک در این باره سهل‌انگاری و کوتاهی کرده است. معتقدم اقدام دانمارکی‌ها کذب و فرار رو به جلو است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دانمارک باید در وهله اول در قبال حضور فعال سرکرده‌های گروه‌های تروریستی در کشورش پاسخگو باشد. البته آن‌ها باید در شرایط کنونی نیز موضع شفافی نسبت به مقابله اروپا با یک جانبه‌گرایی آمریکا داشته باشد ولی به جای پاسخگویی با طرح ادعایی فرار رو به جلو را در دستور کارشان قرار دادند.

فلاحت‌پیشه همچنین اظهارکرد: دانمارک با این اقدام در آستانه دور آخر تحریم‌های آمریکا علیه ایران چراغ سبزی به آمریکا نشان داده است.

وی همچنین گفت: از طرف دیگر با وجودی که مناسبات با اتحادیه اروپا مهم است،‌ ولی نباید مولفه‌های امنیتی کشور فدای ملاحظات دیپلماتیک شود. وزارت خارجه باید برخورد جدی‌تر با کشورهایی همچون دانمارک می‌کرد که ارتباط سرکرده‌های گروه‌های تروریستی ساکن در این کشور با ترورها در ایران کاملا مشهود است. این کار صورت نگرفت و شرایط به صورتی پیش رفت که دانمارکی‌ها به جای پاسخگویی دست برتر را در موضوعی به خودشان اختصاص دهند که مقصر اصلی هستند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر