کد خبر: 53521
A

محسن هاشمی: چهار سال دیگر بازنشسته می‌شوم

رئیس شورای شهر تهران از بررسی استفساریه بازنشستگی شهردار تهران در جلسه امروز مجلس خبر داد.

محسن هاشمی: چهار سال دیگر بازنشسته می‌شوم

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه اعضا سعی کردند بیشتر به دستور کار بپردازند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی‌های امروز، اعضای مربوط به کمیسیون ماده 100 انتخاب شدند و کلیات لایحه استفاده از بودجه نفت هم تصویب شد و لایحه تعادل منافع شهرداری هم که توسط هیئت تطبیق رد شده بود، به هیئت حل اختلاف ارسال شد و در نهایت فوریت چارت‌ تشکیلاتی به تصویب نرسید‌.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به وضعیت انتخاب شهردار جدید تهران پرداخت و گفت: اعضای شورای شهر تهران بر اساس تعهدی که به شهردار داده‌اند تا تلاش حداکثری را برای تثبیت‌ او داشته باشند، لذا روز گذشته فرآیند معرفی 5 گزینه تصدی شهرداری تهران به تعویق افتاد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی گروهی برای استثنا‌ء شدن شهردار تهران از این قانون اقدام کرده‌اند تا با استفساریه‌ای مسئله شهرداری تهران حل شود، زیرا موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح بود و بعضی از اعضا نیز نظرشان این بود که اگر ما 5 نفر را انتخاب کنیم، این کار سبب تضعیف تصمیم‌گیری در آن کمیسیون می‌شود، لذا چون قرار است که امروز کمیسیون به این موضوع بپردازد، نظر همه بر این بود که یک روز تأخیر در انتخاب این 5 نفر خللی ایجاد نمی‌کند و اجازه دهیم از این طریق از ثبات مدیریت در شهرداری حمایت شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که 15 روز بعد از نوشتن این قانون در روزنامه و ابلاغش‌، این قانون جاری می‌شود که اگر به این شکل نگاه کنیم تا 16 آذر فرصت خواهیم داشت.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نامه دریافت شده از اداره استخدامی مبنی بر اینکه شورا تا 26 آبان فرصت دارد، گفت: بررسی‌های قانونی این نظر را تأیید نکرد و مشخص شد که ما حداقل تا اول آذر وقت داریم، زیرا قانون در روزنامه 31 شهریور ابلاغ شده و اکنون ما امروز منتظر نظر کمیسیون اجتماعی هستیم که اگر نظرش‌ مثبت باشد و در کمیسیون رأی بیاورد، اعضا نسبت به انتخاب 5 نفر اقدام نخواهند کرد تا این موضوع در صحن مجلس مطرح شود.

هاشمی در خصوص خبر موعد بازنشستگی خود گفت: من تنها 4 سال فرصت دارم.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا اعضای شورا علی رغم اینکه در انتخابات شما را سرلیست‌ کردند با شهردار شدنتان‌ مخالفت می‌کنند، گفت: علاقه اعضای شورا به حضور من در شورا سبب مخالفت آن‌ها با شهردار شدنم می‌شود و علاقه به قدری شدید است که دلشان می‌خواهد من در شورا بمانم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تأکید بر اینکه انتخاب شهردار حزبی و سیاسی نیست، گفت: این موضوع در شورا با دقت مورد بحث قرار می‌گیرد و احزاب روی این موضوع اعمال نفوذ ندارند، زیرا در جلسات دلایل متفاوتی مطرح می‌شود و اعضا به راحتی می‌توانند رأی بدهند. چراکه آرا مخفی است و کسی متوجه نمی‌شود که هر یک به چه کسی رأی می‌دهد.

هاشمی در خصوص احتمال شهردار شدنش گفت: من خودم را کاندید نمی‌کنم و این اعضا هستند که کاندیداها‌ را معرفی می‌کنند و از آنجایی که برخی از اعضا دوست دارند من را در جایگاه شهردار تهران ببینند، مرا معرفی می‌کنند و کسانی که به من علاقه ندارند، دوست دارند من شهردار شوم.

هاشمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا همه اعضای شورا با درخواست افشانی در خصوص به تعویق افتادن رأی گیری موافق بودند یا این درخواست مخالف هم داشت؟، گفت: افشانی درخواست تعویق نکرده بود و این تنها درخواستی از سوی اعضا بوده است./باشگاه

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر