کد خبر: 53644
A

سوابق 5 گزینه تصدی شهرداری تهران/ از مدیر عامل یک شرکت وابسته به شستا تا قائم مقام حزب اتحاد ملت!

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه خود رسول کشت پور، عباس آخوندی، پیروز حناچی، غلامرضا انصاری و سید کامل تقوی نژاد را به عنوان پنج گزینه نهایی برای تصدی شهرداری تهران انتخاب کردند.

سوابق 5 گزینه تصدی شهرداری تهران/ از مدیر عامل یک شرکت وابسته به شستا تا  قائم مقام حزب اتحاد ملت!

به گزارش دیده بان ایران؛ کشت پور که اینک شهردار منطقه 2 پایتخت است بیشترین رای اعضای شورا را با 14 رای کسب کرد. همچنین عباس آخوندی و پیروز حناچی هرکدام 11 رای، غلامرضا انصاری و کامل تقوی نژاد نیز هر کدام 10 رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران را کسب کردند.
شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم 21 عضو دارد و انتخاب این پنج گزینه از بین فهرستی ابتدا 30 نفره و سپس 13 نفره به شرح زیر انجام شد: عباس آخوندی، غلامرضا انصاری، کامل تقوی نژاد، سمیع‌الله حسینی مکارم، محسن پور سید آقایی، نصرالله جهانگرد، پیروز حناچی، مصطفی سالاری، رسول کشت پور، محسن هاشمی، محمدرضا واعظ مهدوی، علی اوسط هاشمی و سید مناف هاشمی.
براساس اعلام محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران پنج نامزد نهایی یک هفته فرصت دارند تا برنامه پیشنهادی خود را به شورا ارائه دهند تا از میان آنها 2 نفر به عنوان نامزد نهایی انتخاب نشوند. 
سید محمدعلی افشانی 23 ادریبهشت به عنوان شهردار تهران انتخاب اما پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد که باید از این مسئولیت کناره گیری کند.
پیش از وی نیز محمدعلی نجفی شهردار نخستین منتخب اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران از این سمت استعفا داده بود و حالا نوبت اعضای شورای پایتخت در این دوره است که در بیش از یکسال از فعالیت سومین شهردار این کلانشهر را انتخاب کنند.
خبرنگار ایرنا باتوجه به انتخاب پنج گزینه نهایی برای تصدی شهرداری تهران، گوشه هایی از سوابق این افراد را به شرح زیر معرفی کرده است:


**عباس آخوندی متولد 1336 سیاستمدار‌‌ اصلاح‌طلب که در دولت های یازدهم و دوازدهم به عنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیت داشت، اواخر مهرماه امسال از سمت خود استعفا کرد و مورد موافقت رئیس جمهوری نیز قرار گرفت. 
وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تهران و دکترای اقتصاد سیاسی از یکی از دانشگاههای لندن است.
آخوندی در طول دوران حضور در وزات راه و شهرسازی سه بار از سوی مجلس شورای اسلامی استیضاح شد اما توانست رای اکثریت نمایندگان را برای ادامه فعالیت کسب کند.
وی همچنین از سال 1372 تا 1376 وزیر مسکن و شهرسازی بود.
معاونت سیاسی وزارت کشور نیز از سال های 1361 تا 1365 از جمله دیگر سوابق آخوندی است.

**پیروز حناچی متولد 1343 است که در دوران شهرداری محمد علی نجفی(شهریور سال 96 تا اریبهشت 97) به عنوان معاون فنی و عمران شهرداری تهران انتخاب شد که با روی کار آمدن سید محمد علی افشانی به معاونت شهرسازی و معماری این نهاد رفت و اکنون در این معاونت در حال فعالیت است. 
حناچی پیش از این دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم بود. 
وی دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی مرمت شهری و بازنده سازی شهرهای تاریخی است.
حناچی یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری به شمار می رفت.

**رسول کشت پور دیگر گزینه تصدی شهردار تهران نیز مشاور عالی سازمان و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کیش، رئیس هیات مدیره شرکت پارس سازه تامین وابسته به شرکت شستا(تامین اجتماعی) بوده است.
وی اینک به عنوان شهردار منطقه 2 پایتخت فعالیت دارد از سوی محمدعلی نجفی برای این سمت انتخاب شده است. 
کشت پور که کارشناسی مدیریت بازرگانی دارد سابقه حضور در شهرداری تهران و نیز دیگر شهرهای کشور نیز دارد.

**غلامرضا انصاری متولد 1335 عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و قائم مقام حزب اتحاد ملت است.
نمایندگی مردم مشهد و کلات در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان بهزیستی کشور و تصدی سفارت ایران در ترکمنستان از جمله دیگر سوابق انصاری است. 
وی دارای مدارک دکترای علوم آزمایشگاهی، MPH سالمندی و نیز دکترای مدیریت رفاه اجتماعی است.

** سید کامل تقوی‌نژاد متولد 1343 اینک معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور است.
در کارنامه وی سوابقی از جمله معاونت وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونت وزیر تعاون در دولت اصلاحات، عضویت در هیات مدیره بانک سپه، مدیرعاملی بانک سپه، ریاست سازمان برنامه و بودجه استان گیلان، مدیرکلی در سازمان ها و وزارتخانه هایی ازجمله جهاد سازندگی، کشور و سازمان ثبت احوال مشاهده می شود. 
مدرک تحصیلی تقوی نژاد کارشناسی برنامه‌ریزی اجتماعی و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌ها از دانشگاه تهران اعلام شده است.

به گزارش ایرنا اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اینک باید هجدهمین شهردار پایتخت را پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر