کد خبر: 53648
A

رئیس انجمن بیماران سرطانی: بیشتر مبتلایان به سرطان سینه از همسر خود متارکه کرده‌اند

طبق بررسی‌ها از بیماران تحت‌پوشش این انجمن، بیشتر افرادی که به سرطان سینه مبتلا شده‌اند افرادی بودند که از همسر خود متارکه کرده‌اند.

رئیس انجمن بیماران سرطانی: بیشتر مبتلایان به سرطان سینه از همسر خود متارکه کرده‌اند

رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان‌شمالی(عطوفت) با بیان این‌که معاینات دوره‌ای توسط فرد بهترین راه جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان است، گفت: سن ابتلا به سرطان سینه در بانوان این استان به سن 30 تا 31 سال رسیده است.

به گزارش دیده بان ایران؛ «حریری» با اشاره به این‌که بیش از 300 نفر از افراد تحت پوشش این انجمن مبتلا به سرطان سینه هستند، افزود: اما بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند در سن 76 سالگی قرار دارند.

وی با تصریح بر این‌که استرس و اضطراب یکی از علل مهم بروز این بیماری در زنان است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها از بیماران تحت‌پوشش این انجمن، بیشتر افرادی که به سرطان سینه مبتلا شده‌اند افرادی بودند که از همسر خود متارکه کرده‌اند.

رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان‌شمالی اظهار کرد: بانوانی که دیر صاحب فرزند می‌شوند و یا اشخاصی که دیر ازدواج می‌کنند و یا مدت زیادی مجرد باقی می‌مانند بیشتر در معرض ابتلا به این نوع از سرطان هستند.

حریری با تأکید بر این‌که غربالگری و انجام معاینات توسط خود شخص بهترین راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری است، گفت: از هر پنج توده ایجاد شده در سینه بانوان چهار توده خوش‌خیم و یک توده ممکن است بدخیم باشد که با تشخیص زودهنگام، برداشتن توده و انجام یک دوره شیمی‌درمانی مرتب می‌توان آن را نیز به طور کامل درمان کرد.

رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان شمالی(عطوفت) در ادامه بر امر پیشگیری و غربالگری به‌منظور جلوگیری از بروز این بیماری در بانوان تأکید کرد.

وی همچنین با بیان این‌که فلوشیپ جراحی سرطان سینه در این استان انجام نمی‌شود، یادآور شد: متأسفانه بیماران مبتلا به سرطان سینه در این استان مجبور هستند برای انجام جراحی‌های تخصصی به شهر مشهد مراجعه کنند و دوباره برای امر شیمی‌درمانی و پرتودرمانی به استان بازگردند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر