کد خبر: 53688
A

رحمانی خطاب به روسای سازمانهای صمت استانی: برای حفظ صنایع تصمیمات انقلابی بگیرید/ ارز کالاهای اساسی تا نیمه اول سال آینده تامین شده است

وزیر صنعت ،‌ معدن و تجارت خطاب به روسای سازمانهای صمت استانی گفت: رکن اصلی وزارتخانه مدیران استانی هستند دست شما مدیران باز است که برای عدم تعطیلی بنگاههای تولیدی تصمیمات انقلابی بگیرید و باید در شرایط تحریم نگرشمان را عوض کنیم .

رحمانی خطاب به روسای سازمانهای صمت استانی: برای حفظ صنایع تصمیمات انقلابی بگیرید/ ارز کالاهای اساسی تا نیمه اول سال آینده تامین شده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رضا رحمانی در نشست هم اندیشی روسای سازمانهای صمت استانی و شهرکهای صنعتی افزود: ماموریتها مشخص است و آن حفظ جریان تولید است که اشتغال هم ملازمش باشد؛ این اولویت اول است که نیاز به ابلاغ ندارد و جزو ذات وظایف ماست که در جریان تولید و حفظ آن ورود کنیم.

وی با بیان اینکه کارمردم در اولویت قراردارد، افزود: حتما طی روزهای آینده برای انجام امور اصلی تولید تقسیم بندی کنید و باید فرایند تولید را جدی بگیریم .

به گفته رحمانی تولید کالاهای اساسی و تداوم زنجیره تولید باید در اولویت باشد ودر حمایت از واحدهای تولیدی هیچ محدودیتی نداریم البته در برخی حوزه ها باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

تامین و رصد کالاهای اساسی مورد نیازمردم

رحمانی در ادامه بر ضرورت توجه مدیران به تامین و رصد کالاهای اساسی مورد نیازمردم تاکید کرد و ادامه داد: در کنار آن و در جریان بازار ، وفورکالا در بازار اولویت اول وارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: رصد و پایش موجودی کالاهای اساسی و 25 قلم کالایی که دولت آنها را با ارز 4200 تومانی تامین می کند و در 6 ماهه اول و دوم سال 97 و شش ماهه اول سال 98 را تامین کرده ایم .در حقیقت تامین ارز کالاهای اساسی در اولویت وزارت صنعت است وبخشی هم بر عهده تشکلها قرار دارد.

وزیر صنعت با بیان اینکه سامانه انبارها فعال است و ابزارهایی برای کنترل معضلاتی مثل احتکار در نظرگرفته ایم، افزود: فعلا حفظ وضع موجود بسیار حیاتی و مهم است و دشمن هم برضربه زدن به این بخش امید دارد .

رحمانی یادآور شد: امسال مهمترین ویژگی کار ما توجه به پرسنل است و معاونت پشتیبانی باید اولین توجهش این باشد، اما دردها و مشکلات مزمنی وجود دارد و روندی را برای اصلاح امور پرسنل و نیروی انسانی باید شروع کنیم و می توان طی برنامه یکی دوساله آنها را اصلاح کرد .

وی اظهار کرد: برای مقابله با تحریمها باید بامردم برخورد خوبی داشته باشیم و قدرت تحمل را بالا ببریم چرا که ما را در گذر از این مرحله به خوبی کمک می کنند .

بهره مندی از تجربیات بازنشستگان

رحمانی با اشاره به بازنشستگی برخی مدیران گفت: در کنار استفاده و بکارگیری نیروهای جوان و پر انرژی تر، از ظرفیت و تجربه بازنشستگان در اتاقهای فکر بهره خواهیم برد.

وی تاکید کرد: استانها به ویژه استانهای مرزی امروز باید به دنبال شناسایی فرصتها به خصوص برای مبادلات مرزی باشند و فرصتهای بالقوه و بالفعل را شناسایی کنند.

رحمانی در ادامه با اشاره به مباحث صادرات و ارز گفت : طی جلساتی با کمیته ارز و اتاق بازرگانی درباره تعهدنامه و بازگشت ارز به جمع بندی رسیدیم که در جهت تسهیل امور حرکت کنیم و باید آنجایی که به ما مربوط است تسهیل نماییم ،

وزیر صنعت تصریح کرد: کارتهای یکبار مصرف بازرگانی آسیب جدی به ما خواهند زد و نباید بی رویه کارت صادر شود .

رحمانی افزود: در حال حل مشکل بازگشت ارز هستیم و حتما تسهیلاتی گذاشته می شود که حلال مشکل باشد .

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد: امروز در حفظ واحدهای تولیدی باید مصر باشیم و بنده ساختار لازم را در وزارتخانه برای حمایت از مدیران ایجاد خواهم کرد تا هر کس مدیران را در این زمینه تحت فشار گذاشت با آن برخورد کنیم مصوباتی هم از شورای سران قوا داریم که به تایید رهبری می رسد و اختیارات خاصی هم داریم که با توجه به شرایط جدید است .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر