کد خبر: 53755
A

جزئیات کشف مواد منفجره در مسیر پیاده روی دشتستان بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر جزئیات کشف مواد منفجره در مسیر 'پیاده روی ولایت' در شهرستان دشتستان به مناسب شهادت امام رضا را تشریح کرد.

جزئیات کشف مواد منفجره در مسیر پیاده روی دشتستان بوشهر

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار خلیل واعظی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ساعت اولیه پیاده روی تیم متخصص چک و خنثی سازی پلیس حین پاکسازی مسیر پیاده روی ولایت بسته ای مشکوک کشف کردند. 

وی بیان کرد: بسته کشف شده حاوی مواد منفجره با قدرت شدید انفجاری بود که به چند روش قابلیت انفجار داشت. 

واعظی ادامه داد: نیروهای پلیس با مسدود کردن مسیر در کم ترین زمان ممکن بسته انفجاری را خنثی کردند. 

وی گفت: بلافاصله پس از کشف این بسته انفجاری اقدامات تخصصی پلیس امنیت عمومی برای شناسایی عاملان کارگذاشتن آن آغاز شد و هم اکنون 

پلیس در حال بررسی فرضیه های مختلفی در این ارتباط است که به محض حصول نتیجه، به مردم اطلاع رسانی خواهد شد. 

فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآور شد: در این ارتباط اطلاع رسانی غیر ضروری و شتاب زده بعضی از سایت های خبری بدون توجه به اهمیت و حساسیت اقدام های امنیتی کار پلیس را مشکل تر کرد. 

واعظی ادامه داد: با این وجود همکاری و صبوری مردم استان بوشهر و شهرستان دشتستان، بسیاری از رسانه ها و بویژه دوستاران و محبان ثامن الحجج شرکت کننده در پیاده روی عظیم ولایت قابل تقدیر است. 

وی درباره تاخیر در اطلاع رسانی این حادثه گفت: در انجام ماموریت های امنیتی همیشه ارجحیت با اطلاع رسانی نیست، در بعضی مواقع اطلاع رسانی شتاب زده مانع از پیشرفت ماموریت شده و کشف، شناسایی و دستگیری را با کندی مواجه خواهد کرد. 

روز پنجشنبه هفته گذشته مصادف با شهادت امام رضا (ع) یک بمب به وزن یک کیلوگرم در مسیر پیاده روی ولایت درشهرستان دشتستان کشف و خنثی شد. 

مراسم پیاده روی ولایت هرسال به مناسبت شهادت امام رضا (ع)در شهرستان دشتستان از شهر برازجان تا بارگاه امامزاده ابراهیم برادر امام رضا (ع) در حومه این شهر برگزار می شود که امسال بیش از صد هزار نفر زائر در آن شرکت داشتند و مسیر 17 کیلومتری را از شهر برازجان به سمت امامزاده بصورت پیاده طی کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر