کد خبر: 53834
A

علی نوبخت: اجازه ندهیم با تندروی برخی، بقیه هم به جان ما بیفتند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که بگوییم دارو تحریم نشده یک عوام‌فریبی است اما نباید کاری کنیم بحثی که با آمریکا داریم را با سایر کشورها هم داشته باشیم، اجازه ندهیم برخی کاری کنند تا بقیه هم به جان ما بیفتند.

علی نوبخت: اجازه ندهیم با تندروی برخی، بقیه هم به جان ما بیفتند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی نوبخت حقیقی درباره موج جدید تحریم‌ها و تاثیر آن بر واردات دارو، گفت: تامین دارو یک پروسه پیچیده دارد فقط بحث تولید، واردات و صادرات نیست، مسائل دیگر مانند بسته‌بندی و افزودنی‌ها هم تاثیرگذار هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم سیستم‌های بانکی، بیمه و کشتیرانی روی تأمین دارو تاثیرمی‌گذارد این‌که بگوییم دارو تحریم نشده یک عوام‌فریبی است.

وی تاکید کرد:‌ اگر بیماری بر اثر تحریم‌ها فوت کند، جنایت است. می‌گویند تجهیزات پزشکی تحریم نیست؛ ما این را قبول نداریم با این حرف‌ها کلاه بر سر خودشان‌ می‌گذارند در عمل می‌بینیم دارو نیست آیا این تحریم به حساب نمی‌آید؟

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که دولت‌مردان و ارکان اصلی نظام باید در این شرایط چگونه اقدام کنند تا تحریم‌ها روی مردم فشار ایجاد نکند، گفت: دولت و مردم باید دست در دست یکدیگر فعالیت‌هایشان را بیش گذشته کنند، راه مقابله با تحریم را پیدا و تجربیات گذشته را به کار گیرند تا فشاری  روی جامعه ایجاد نشود.

وی ادامه داد: مردم هم باید در این شرایط در کنار دولت قرار گیرند،‌ به طور مثال مشاهده می‌کنیم که مصرف دارو در جامعه آن هم بدون تجویز پزشک زیاد است که نباید این‌گونه باشد؛ باید بیمه‌ها نظارت خود را بیشتر و پرونده‌ها را الکترونیکی کنند تا از مصرف بی‌رویه دارو جلوگیری شود.

نوبخت افزود: از پزشکان انتظار می‌رود که موقعیت کنونی را درک کنند و برای بیماران داروهایی را تجویز کنند که در کشور وجود دارد و تولید می‌شود.

وی ادامه داد: فقط مسئله دولت نیست تمام ملت ایران باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا این تحریم‌هایی که می‌گویند بی‌اثر است که اتفاقا هم اثرگذار است، فشار کمتری روی مردم ایجاد کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از لوایح مطرح در مجلس مانند «CFT» و «FATF» گفت: با دست خودمان نباید کاری انجام دهیم تا مشکلاتی که آمریکا برایمان به وجود آورده است، دیگر کشورها به وجود بیاورند. اروپا و کشورهایی مانند چین،‌ روسیه و هند از گذشته مراوداتی با ما داشته و دارند که باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان این‌که امروز اعلام می‌شود اگر قیدهای جهانی را رعایت نکنیم، کشوری با ما رابطه نخواهد داشت، عنوان کرد: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم بر خلاف آمریکا کشورهایی دیگر اعلام همکاری با ما می‌کنند و توجهی هم به این کشور ندارند.

نوبخت با اشاره به رفتار برخی از جریان‌های تندرو در داخل و همسویی آنان با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: برخی در داخل خواست دشمنان را تکرار می‌کنند و در فضای مجازی و تریبون‌ها دست به تخریب دولت می‌زنند و چشم‌شان را بر واقعیت‌ها می‌بندند و زندگی میلیون‌ها نفر را که در این کشور زندگی می‌کنند، به خطر می‌اندازند.

وی تاکید کرد: نباید از افرادی که با لباس‌های مختلف مطالبی را ضد منافع ملی مطرح می‌کنند، باشیم. نباید غفلت کنیم و اجازه بدهیم هرکسی دهانش را باز کند هرچیزی که می‌خواهد بگوید.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه واحدهای اطلاعاتی است که چنین افرادی را شناسایی کند و با تندورها که منافع ملی را به خطر می‌اندازند، برخورد لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید کاری کنیم بحثی که با آمریکا داریم را با سایر کشورها هم داشته باشیم، اجازه ندهیم برخی کاری کنند تا بقیه هم به جان ما بیفتند.

نوبخت خاطرنشان کرد:‌ برخی فکر می‌کنند اگر امروز دولت را تضعیف کنند، خودشان به جای دولت خواهند آمد درصورتی که نمی‌دانند دولت و نظام به یکدیگر متصل هستند و دولت موتور نظام است که اگر از کار بیفتد نظام هم آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: دوستان نادان با تکرار اقدامات دشمنان دانا می‌خواهند کاری کنند که نظام از کار بیفتد برای همین هم باید مراقب باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط فقط نباید بر وزراتخانه‌های اقتصادی نظارت داشته باشیم و سایر وزرات‌خانه هم باید در این شرایط فعال‌تر عمل کنند، گفت: به طور مثال وزرات ارشاد باید شبانه روز به فکر فرهنگ‌سازی مردم در این شرایط باشد و یا وزرات علوم باید با اساتید دانشگاه جلساتی را داشته باشد تا آن‌ها راه و ساز و کار مناسب ارائه دهند.

وی ادامه داد: امروز سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها وظایف سنگینی دارند. مسئولان باید بدانند برای زندگی میلیون‌ها نفر تصمیم می‌گیرند. ما به عنوان نماینده ملت باید ساز وکار مناسبی ارائه دهیم و نظر مردم را بخواهیم چون برای جن و پری در این ممکلت تصمیم نمی‌گیریم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر