کد خبر: 53871
A
علی خرم در پی انتشار سرمقاله خود به دیده بان ایران خبر داد؛

ایران نباید به سرنوشت سوریه و یمن دچار شود/ باید از آمریکا شکایت کنیم/ روی کار آمدن دموکرات ها می تواند تاثیرات مثبتی به جای بگذارد

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص این که چقدر می توان بر روی کمک اروپاییان برای همگام شدن با ایران حساب باز کرد، اظهار کرد: این موضوع بستگی به توان اروپاییان، یارگیری کشور و همکاری کشورهای اروپایی دارد. نکته حائز اهمیت این است که تاکنون اروپاییان حسن نیت خود جهت همراهی با ایران و اجرای برنامه های خود را ثابت کرده اند.

ایران نباید به سرنوشت سوریه و یمن دچار شود/ باید از آمریکا شکایت کنیم/ روی کار آمدن دموکرات ها می تواند تاثیرات مثبتی به جای بگذارد

دیده بان ایران: علی خرم، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل، در سرمقاله ای که امروز در روزنامه شرق منتشر شده بود پیشنهاد داده است که مقامات کشور به دلیل تشدید تحریم های یک جانبه از سوی آمریکا، از این کشور نزد سازمان ملل شکایت کنند و سازمان ملل گزارشگری ویژه در خصوص نقض حقوق ملت ها را جهت بررسی معیشت و وضعیت اقتصادی به کشورمان اعزام کنند.

 

در همین خصوص علی خرم در پاسخ به این سوال که آیا این کار تاثیری بر تحریم های اعمال شده بر ایران می گذارد یا خیر، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: مسئله شکایت از آمریکا به دلیل اعمال تحریم ها مسئله ای جداگانه از تاثیر این شکایت بر روی تحریم ها است. شکایت از آمریکا به دلیل دفاع از ملت و کشورمان امری حیاتی است که باید هرچه سریع تر صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: این کار به دلیل این که نباید سرنوشت ایران به سرنوشت یمن و سوریه دچار شود باید صورت پذیرد.

 

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص این که چقدر می توان بر روی کمک اروپاییان برای همگام شدن با ایران حساب باز کرد، اظهار کرد: این موضوع بستگی به توان اروپاییان، یارگیری کشور و همکاری کشورهای اروپایی دارد. نکته  حائز اهمیت این است که تاکنون اروپاییان حسن نیت خود جهت همراهی با ایران و اجرای برنامه های خود را ثابت کرده اند.

 

خرم در پایان درباره انتخابات کنگره و مجلس سنای آمریکا تصریح کرد: تکلیف دونالد ترامپ به نوعی معین شده است. درواقع دموکرات ها می تواند رئیس جمهور جمهوری خواه تندرو خود را مهار کنند که همین موضوع از جمله نکات مهم و حائز اهمیت برای ایران است که می تواند تاثیر مثبتی بر روی کشورمان بگذارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر