کد خبر: 53890
A

جبارزاده: تقسیمات کشوری باعث آرامش سیاسی می شود

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تقسیمات کشوری باعث آرامش سیاسی می شود، گفت: تصمیم گیری در حوزه تقسیمات کشوری باید کاملاً کارشناسی شده، دقیق و موشکافانه باشد.

جبارزاده: تقسیمات کشوری باعث آرامش سیاسی می شود

به گزارش دیده بان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسماعیل جبارزاده امروز- یکشنبه- در نشست تخصصی تقسیمات کشوری خطاب به روسای گروه، معاونین مدیران کل و کارشناسان استانداری ها در وزارت کشور افزود: اعتقاد ما بر این است که تقسیمات کشوری باعث آرامش سیاسی می شود و برای ایجاد آرامش سیاسی باید در شکل گیری پیشنهادات دقت شود.

وی ادامه داد: تقسیمات کشوری یکی از مواردی است که کار کارشناسی می طلبد و باید با تدبیر و تدبر و با لحاظ کردن همه جوانب طرح های پیشنهادی در این حوزه تصویب شود.
جبارزاده اضافه کرد: تقسیمات کشوری خدمتی از خدمات دولت برای ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی بین مردم است. این نشاط اجتماعی واقعی زمانی حاصل خواهد شد که رفاه، آرامش اجتماعی، آرامش سیاسی و نهایتاً رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.
معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: در کشور ما یکی از محورهای توسعه مناطق، شهرها و روستاها تقسیمات کشوری است؛ هرچند ما شدیداً به آمایش سرزمین معتقدیم و باید انجام شود.
جبارزاده خاطرنشان کرد: انطباق همه پیشنهادات با ضوابط قانونی، عملی نمی شود مگر با همت شما و حتماً مُر قانون را رعایت، و با نگاه بیشتر و دقیق تر به توسعه روستایی توجه کنید.
وی در ادامه بیان کرد: شما با فراهم ساختن مقدمات لازم، برای توجیه طرح ها و رضایتمندی مردم در خط مقدم تقسیمات کشوری هستید و با همین قدرت، جدیت و همتی که تا کنون داشته اید این مسیر را ادامه بدهید.
در این جلسه رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه قبل از تقسیمات کشوری باید یک نظام برنامه ریزی عاقلانه و عادلانه پیشنهاد داد که قابلیت اجرا داشته باشد و ولع تبدیل شدن روستا به شهر را بگیرد و همینطور در تعداد استان و شهرستان تجدیدنظر جدی داشته باشیم.
وی افزود: در تقسیمات کشوری باید به فاکتور مهم سابقه تاریخی و مسائل فرهنگی اجتماعی اهمیت بدهیم.
رضوی گفت: برای حفظ منافع ملی باید جامعه پایدار ایجاد کنیم و این شرایط زمانی ایجاد می شود که روستاییان میل به مهاجرت، برای اشتغال و افزایش درآمد نداشته باشند.
گفتنی است در این نشست روسای گروه تقسیمات، دفتر فنی و نامگذاری به بیان نقطه نظرات خود و پاسخگویی به سوالات کارشناسان استان ها پرداختند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر