کد خبر: 54040
A
گفت و گوی دیده بان ایران با عضو شورای شهر مشهد؛

بتول گندمی: بخشنامه هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی قانونی و لازم الاجرا نیست/ از بانوان استان عذرخواهی کنید!

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد در رابطه با بخشنامه منتشر شده از سوی هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی مبنی بر ممنوعیت کوهنوردی زنان بدون همراهی شوهرگفت : این بخشنامه به هیچ عنوان قانونی و لازم الاجرا نیست. به همین جهت لازم است هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی ضمن عذرخواهی رسانه ای از تمامی بانوان استان نسبت به لغو بخشنامه اقدام کند.

بتول گندمی: بخشنامه هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی قانونی و لازم الاجرا نیست/ از بانوان استان عذرخواهی کنید!

دیده بان ایران_سپیده اجلالی: عصر امروز سه شنبه 22 آبان ماه؛ هیئت کوه ‌نوردی استان خراسان‌ رضوی در بخشنامه ‌ای به باشگاه‌های استان اعلام کرد که اجازه همسر زنان متاهل و اجازه و زنان مجرد و زیر 20 سال برای شرکت در برنامه‌های طبیعت ‌گردی و کوهنوردی الزامی است. بخشنامه ای که گفته می شود تاریخ صدور آن 1 آبان بوده و بنا به دلایلی امروز رسانه ای شده است.

 

لذا بتول گندمی، عضو شورای شهر پنجم مشهد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ، درپاسخ به این سوال که آیا اصولاً هیئت کوهنوردی استان می تواند برای شهروندان قانون وضع کند یا خیر به خبرنگار دیده بان ایران گفت: خیر!! بنده معتقدم در این حوزه تنها قانون گذار می تواند ورود پیدا کند.

 

وی افزود: هیئت کوهنوردی و وزارتخانه هم نمی توانند در حوزه اختیارات فردی ورود پیدا کرده و برای آنان تعیین تکلیف نماید چرا که مسئولیت این کار تنها به عهده نمایندگان مجلس و یا قانونگذاران کشور است. البته گفتنی است که قانون گذار هم مشمول قوانینی است و نمی تواند در هر زمینه ای که خواست ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس همچنین خاطر نشان کرد: لازم است هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی ضمن عذرخواهی رسانه ای از تمامی بانوان استان نسبت به لغو بخشنامه اقدام کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در صورت عدم لغو این بخشنامه از سوی هیئت کوهنوردی استان، بخش زیادی از بانوان استان و فعالان حقوق زنان نسبت به این موضوع اعتراض خواهند کرد.

گندمی با اشاره به قانونی نبودن این بخشنامه تصریح کرد: این بخشنامه به هیچ عنوان قانونی لازم الاجرا نیست.

 

 

 

49635_274

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر