کد خبر: 54104
A

بودجه ۵۸ میلیاردی صندوق اعتباری که؛ کسی از آن خبر ندارد

به عنوان مثال صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در سال گذشته ۵۸ میلیارد و در سال جاری 28 میلیارد بودجه دریافت کرده اند که به گواه برخی از اهالی رسانه تاکنون حتی بسیاری از آنها از وجود چنین صندوقی کوچکترین اطلاعی نداشته اند.

بودجه  ۵۸ میلیاردی صندوق اعتباری که؛ کسی از آن خبر ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی جدول کمک‌های خود را به نهاد‌ها و اشخاص حقوقی در سال ۹۶ و سال ۹۷ اعلام کرده است که حاوی جزئیات ارقام اهدایی دولت به برخی موسسات، نهادها، انجمن‌ها و خبرگزاری‌ها است. به طوریکه ردیف بودجه اختصاص یافته به برخی از این نهادها این سوال را در ذهن متبادر می کند که این پول ها بر اساس چه متر و معیاری هزینه می شود و آیا در پایان سال پاسخگوی چگونه خرج کردن این بیت المال به نهاد و یا وزارت مربوطه هستند یا خیر؟! به عنوان مثال صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در سال گذشته ۵۸ میلیارد و در سال جاری (تا مهر ماه) 28 میلیارد بودجه دریافت کرده اند که به گواه برخی از اهالی رسانه تاکنون حتی بسیاری از آنها از وجود چنین صندوقی کوچکترین اطلاعی نداشته اند.

 

سیدحسین سیدزاده سال گذشته در همین رابطه گفته بود: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس تکلیف برنامه سوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولتی با تصویب هیات وزیران در سال 82 به طور رسمی تشکیل شد.

وی ساماندهی و یکپارچگی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و تبدیل حمایت‌های مقطعی متکی بر منابع مالی مردمی و غیردولتی، حمایت از خلاقیت ها و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، شناسایی، جذب و هدایت استعدادها در حوزه فرهنگ و هنر و جذب سرمایه‌گذاری‌ها و تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و توسعه مرحله‌ای کمیت و کیفیت حمایت‌ها منطبق با اولویت بندی اعضا و نیازها و افزایش تعداد افراد تحت پوشش را از دیگر اهداف و سیاست‌های صندوق اعتباری هنر برشمرد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر