کد خبر: 54177
A

فرماندار سرپل‌ذهاب: سلبریتی‌ها تمایلی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ندارند

محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به رشد ساختمان‌سازی پس از زلزله در این منطقه گفت: پس از زلزله ساختمان‌ها از یک طبقه به دو طبقه و بیشتر افزایش پیدا کرده و میانگین تراکم در حال حاضر سه طبقه است.

فرماندار سرپل‌ذهاب: سلبریتی‌ها تمایلی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ کیهان از قول فرماندار سرپل‌ذهاب درباره اقدامات چهره‌های شناخته شده در مناطق زلزله‌زده در طول یکسال گذشته خاطرنشان کرد: به تمام هنرپیشه‌ها، ورزشکاران و چهره‌های شناخته شده اجتماعی که به عنوان سلبریتی مطرح هستند، اعلام کردیم تمایل داریم با آنها درخصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده همکاری داشته باشیم، اما با توجه به اعلام آمادگی ما برای همکاری‌های مشترک، تمایلی از سوی این افراد برای کمک در روند اجرایی بازسازی مناطق زلزله‌زده تاکنون دیده نشده است.

محبت جمالی‌نیا با بیان اینکه از اقدامات دیگر افراد شاخص مطلع نیستیم، یادآور شد: تمام سلبریتی‌هایی که در منطقه در حال انجام ساخت‌وساز مسکن برای زلزله‌زدگان هستند، از محل تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان نیز استفاده می‌کنند.

وی با ‌اشاره به اینکه قراردادهایی بین خیر و مالک وجود دارد که هیچکس جز آنها دخل و تصرف و نقشی در آنها ندارند، گفت: مالک می‌تواند با تسهیلاتی که دولت به آنها داده، اقدام به ساخت واحد ۸۰ متری کند و در صورتی هم که تمایل به واحد بزرگ‌تر باشد، می‌تواند با کمک خیرین و سلبریتی‌ها واحدهای بزرگ‌تری برای خود آماده کند. تا جایی که ما اطلاع داریم، اکثر سلبریتی‌هایی که در منطقه اقدام به ساخت‌وساز مسکن برای زلزله‌زدگان می‌کنند از تسهیلات اعتباری که دولت در اختیار زلزله‌زدگان قرار داده است نیز استفاده‌ کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر کسی که تمایل به بازسازی واحد مسکونی داشته در این مدت یک‌ساله اقدام به تشکیل پرونده کرده است و به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده و در حوزه روستایی‌ هم بیش از ۹۵ درصد اقدامات انجام شده‌ و روند ساخت‌وساز در حال اتمام است.

فرماندار سرپل‌ذهاب با اشاره به رشد ساختمان‌سازی پس از زلزله در این منطقه ادامه داد: پس از زلزله ساختمان‌ها از یک طبقه به دو طبقه و بیشتر افزایش پیدا کرده و میانگین تراکم در حال حاضر سه طبقه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر