کد خبر: 54284
A

سرپرست شهرداری مشهد معرفی شد

پرونده قاسم تقی زاده خامسی در خصوص تداوم حضورش در سمت شهرداری این کلانشهر، برای شورای شهر بسته شد.

سرپرست شهرداری مشهد معرفی شد

'محمدرضا کلایی' معاون کنونی مالی اداری شهرداری مشهد در نشست روز یکشنبه شورای این شهر به عنوان سرپرست شهرداری معرفی و بر این اساس پرونده قاسم تقی زاده خامسی شهردار پیشین مشهد بسته شد.

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پرونده قاسم تقی زاده خامسی در خصوص تداوم حضورش در سمت شهرداری این کلانشهر، برای شورای شهر بسته شد.

شهناز رمارم عصر یکشنبه در حاشیه نشست غیرعلنی شورای شهر برای انتخاب سرپرست شهرداری مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: مدارک تقی زاده خامسی مبنی بر عدم شمولیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای وی تا ظهر امروز 27 آبان به شورای شهر مشهد نرسید بنابراین فرایند انتخاب سرپرست شهرداری مشهد آغاز شد.

شورای شهر مشهد در فرایند انتخاب شهردار تا ساعت 13 امروز 27 آبان ماه به تقی زاده خامسی مهلت داده بود تا مدارک قانونی مبنی بر عدم شمولیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان را ارائه دهد اما این امر محقق نشد و سرپرست برای شهرداری مشهد تعیین شد.

قاسم تقی زاده خامسی که 24 مرداد 1396 از سوی شورای شهر پنجم شهر مشهد به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب و مشغول کار شده بود در پی تصویب 'قانون منع بکارگیری بازنشستگان' از سوی مجلس شورای اسلامی از ادامه فعالیت در این سمت بازماند.

طی نشست شش ساعته و غیرعلنی امروز شورای شهر مشهد بالاخره سرپرست شهرداری این کلانشهر از سوی اعضای شورا انتخاب و پایان فعالیت تقی زاده خامسی در سمت شهردار مشهد اعلام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پایان این نشست در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: از خدمات ماندگار تقی زاده خامسی تشکر می کنم که طی این مدت با عشق به شهر امام رضا ع) خدمت کرد.

محمدرضا حیدری افزود: تلاش زیادی صورت گرفت تا از ظرفیتهای قانونی برای ماندن خامسی در شهرداری مشهد استفاده شود و همچنان معتقدیم قانون منع بکارگیری بازنشستگان محدودیتهایی برای نظام شورایی ایجاد کرده و از اختیارات شورا می کاهد ولی تابع قانون هستیم و این حق را برای تقی زاده قائلیم که پیگیر حقوق خود باشد.

وی ادامه داد: شهردار مشهد دیروز در نامه ای خطاب به بنده اعلام کرد بازنشسته است و شورای شهر به نحو مقتضی نسبت به انتخاب سرپرست یا شهردار جدید مشهد اقدام کند. فرایند انتخاب شهردار از هفته پیش آغاز و پیگیری شده بود. پس از پایان مرحله گزارش نامزدها سرانجام با انسجام اعضای شورای شهر 'محمدرضا کلایی' به عنوان سرپرست شهرداری مشهد انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: قطار فعالیت و خدمت به مردم در مشهد برای ساعتی نیز متوقف نمی ماند چون کار با جدیت دنبال می شود و شورای شهر همچنان نقش نظارتی خود را با جدیت دنبال می کند. فضای تعاملی در شهر مشهد باید با قوت حفظ شود.

سرپرست شهرداری مشهد نیز گفت: بخش زیادی از ثبات و توفیق این کلانشهر مرهون تلاش تقی زاده خامسی است.

محمدرضا کلایی افزود: امیدواریم گروه مدیریت شهری از گذشته موفقتر باشد و حتی ساعتی اجازه نمی دهیم خدمت رسانی به مشهد متوقف شود. با خدمت مضاعف می کوشیم با این تغییر خللی به خدمت به شهروندان مشهدی وارد نشود.

در چارچوب فرایند انتخاب شهردار مشهد 'شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی شهرداری، رضا خواجه نائینی معاون اقتصادی این شهرداری، محمدرضا کلایی معاون مالی شهرداری، محمدهادی مهدی نیا عضو شورای شهر مشهد و علی محقر استاد دانشگاه' به عنوان گزینه های منتخب شورا معرفی شده بودند اما مهدی نیا و شهریار آل شیخ از این فهرست انصراف داده و محقر نیز در نشست تشریح برنامه هایش حاضر نشده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر