کد خبر: 54571
A

علی ربیعی: سعید امامی، امنیت را بعد از پیروزی خاتمی در انتخابات ناممکن خوانده بود

تهران خاتمی دوبار از امنیت سخن گفت هر دوبار باند سعید امامی دست به کشتار زد. اینها خانه ی شیشه‌ای بودند که ورود به آن شکننده بود و سعید امامی در سخنرانی یک هفته قبل از دوم خرداد، امنیت رابعد از پیروزی خاتمی ناممکن خوانده بود.

علی ربیعی: سعید امامی، امنیت را بعد از پیروزی خاتمی در انتخابات ناممکن خوانده بود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ربیعی،‌ وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی دولت حسن روحانی و همچنین مسؤول کمیته تحقیق پرونده قتل‌های زنجیره‌ای،بهمن ماه سال 1378 با حضور در محل حزب اسلامی کار مطالبی را تحت عنوان ماجرای سعید امامی و قتل های زنجیره ای اظهار کرد که باز نشر این اظهارات به شرح زیر می باشد:

 وزیر اسبق اطلاعات (علی فلاحیان) گفته است در زمان من سمت سعید امامی عوض شد. اما حقیقت این است که به این فرد فشار آوردند و فقط سمت هم عرض به سعید امامی داده شد. از طریق صدا و سیما برنامه چراغ را ساختند و اتهامات وارده را به خاتمی و دولت وی منسوب کردند. همین صدا و سیما اطلاعیه مربوط به قتل‌ها را نخواند تا اینکه از سوی دولت و کمیته تحقیق فشار وارد شد. اینها اطلاعیه را دروغ می پنداشتند در حالی که نمی‌فهمیدند،‌بعد از دوم خرداد 76 نمیشود به مردم دروغ گفت. 

*زمانی که کمیته تحقیق تشکیل شد. شک اولیه‌ ما به عالیخانی و سعید امامی رفت و ما حدس می زدیم که قتلها کار اینها باشد. در برنامه‌ای اعلام کردیم که هفته آینده اینها دستگیر خواهند شد و مطمئن بودیم که به گوش خودشان هم خواهد رسید. موسوی حلقه ضعیف این باند، شب هنگام به درب منزل بنده آمد و خواست سخن بگوید و من وعده فردا را به او دادم. فردا صبح 3 ساعت وی اعتراف نمود و ما همان زمان به رئیس جمهور اطلاع دادیم و این خیلی برای نظام سنگین و بد تمام شد.

*مسئول کمیته تحقیق قتلهای زنجیره‌ای علت واگذاری پرونده قتلها را به سازمان قضایی نیروهای مسلح ،قاطعیت و سلامت نیازی رئیس سازمان قضایی دانست و گفت: به دلایل زیاد تشخیص داده شد که پرونده در جای محکم رسیدگی شود و این نیاز به مذاکره با محمد یزدی رئیس قوه قضائیه بود که در اثر مذاکرات فراوان وی را به این نظریه مجاب نمودیم. و بالاخره در اثر فشارهای کمیته تحقیق و دولت خاتمی،‌اطلاعات لوله کشی و پنهان برملا شد. و اگر می خواهیم جامعه در برابر قتل ها، واکسینه شود باید راه نفوذ خارجیان مسدود گردد و با مبارزه با رشد فساد مدیران ماجرا جو زمینه های اجتماعی منفعت نظام را تضمین کنیم.

*سعید امامی در زندان خودکشی کرد و جنازه وی نیز دفن شد بنده حداقل 20 نفر را بر سر جنازه سعید امامی فرستادم و ماده کشنده وی را به آزمایشگاه ها بردم و ثابت شد که آرسنیک می تواند کشنده باشد. 

*با عدم تغییر و تحول پچ پچ کنان، بهمن وار، بهمن را زیر خود خواهند گرفت. همانطور که نظم تک صدایی دهه 50 جامعه را به انفجار کشاند. عضو شورای مرکزی خانه کارگر، بعضی از مسئولین فعلی جامعه را به اسکیپی شبیه دانست و گفت نچ نچ کنان فقط در اثر تحولات همساز می‌شوند. همانطور که شورای نگهبان در شهر فشارهای وارده مجبور به تاثیر پذیری شد و امثال بهزاد نبوی را تائید صلاحیت کرد. همین‌ها دو سال پیش خطر مهندس موسوی را گوشزد می‌کردند ولی در اثر تحولات جامعه با بهت و حیرت تاثیر پذیر شده‌اند. ای کاش از قیافه اینها در روز سوم خرداد که نتایج اعلام شد فیلم برداری میشد. که زار زار گریه می‌کردند. 

*فیلم قتل‌ها نیز از نظر فنی و لوکیشن اشکال دارد و نوع مصاحبه آن درست نیست. البته گروهی از طرف قوه مجریه و قضائیه پیگیر هستند و نتیجه نهایی را اینها اعلام خواهند کرد. وی سناریوی ورود معاون سابق سیا به همراه کیف پر از دلار به ایران را نگاه تحقیرآمیز به ملت دانست و گفت: اینها می‌گویند، دشمن می خواهد منافقان جدید را وارد مجلس کند. در حالی که اینها فقط به مخالفان خود پندار دشمن می دهند و تصور می کنند مطبوعات،‌حامیان دشمنان و مخالفان نظام می‌باشند. مطبوعات عصاره همین نسل و جامعه هستند و مبلغ منافق خواندن مطبوعات امری مذموم است. مشاور رئیس جمهور،‌با یادآوری انتخابات مجلس پنجم، گفت:‌جناح راست در این انتخابات 28 نامزد معرفی کرد و همه نامزدهای گروههای دیگر را لیبرال خواند و آن قدر در این نظریه افراطی پافشاری کرد که امروز دیگر واژه لیبرال از لبه بدی و نفی دور شده است. علی ربیعی ، با ذکر مثال در مورد رفتار مشابه جوانان ایرانی در شب پیروزی فوتبال ایران با استرالیا افزود: در سالهای گذشته،‌در شب عید نوروز در اکبرآباد اسلام شهر حدود 2 روز آشوب شهری ایجاد شد که علت آن گران شدن بلیط مینی بوس بود. قضیه درگیری یک محله شهر مشهد با شهرداری همین شهر آشوب و بلوا در چندین روز شد که سریعا این اتفاقات را به چمدان های پر پول و دلار مهر‌ه های خارجی وصل کردند. در حالی که اکثر درگیر شدگان و مخربین این حادثه ها از نسل جدیدی بودند که همگی در سنین 18 - 22 بسر می بردند و ژیگولی نسل جدید و جسارت انقلاب را با یکدیگر همراه داشتند. امروز، آرام آرام در لایه‌های زیرین اجتماع تحولاتی رخ می دهد که نه تنها از طرف نسل قدیم به خوبی درک نمی شود بلکه غلط و بد نیز در ذهن آنان نقش می بندد. نسل قدیم نتوانسته حمل کننده مفاهیمی باشد که پایه‌های اساسی نظام را تشکیل می دهد و در این رابطه نیز نقطه مشترکی تشکیل نداده است. بعد از جنگ نیز سایه عظیم هیمنه‌ی انقلاب به کنار رفته است و شکاف ارزشی و دو کوهانه شدن ارزشی شکل گرفته است. امروز دیگر گروههای مرجع که نسل نو به آنها رجوع می کنند روحانیت نیستند و روشنفکران خود را از لایه‌های سایه های زیرین به بالای اجتماع رسانده اند. مشاور رئیس جمهور، ارزشهای جامعه را به میان حکومتی مشترک و میان مردمی تقسیم کرد و تصریح کرد: نسل جدید فقط ارزشهای میان مردمی را می پذیرد ودر آینده ای نه چندان دور به وضعیتی دچار خواهیم شد که عده‌ای فقط به ارزشهای حکومتی می اندیشند و بقیه نیز به دنبال کار خود می روند. وی بر نقش هاشمی رفسنجانی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: بنده شهادت می دهم که ذکاوت هاشمی در جنگ خلیج فارس به نفع ما تمام شد. در اواخر دوران ریاست جمهوری وی نیز من را احضار نمود و اعمال سعید امامی و اطرافیان وی را تقبیح کرد و با بنده نیز در این رابطه مشورت نمود. مشاور رئیس جمهور، ضمن تفاوت قائل شدن میان حریم افراد و حریم هویت ها افزود: طرفداران کنونی هاشمی به بهانه حمایت از وی جانانه گذشته را فراموش می کنند همان هنگامی که امثال احمد توکلی رای دوم خرداد را، نه به هاشمی دانستند و نمایندگان جناح راست پل سازی هاشمی را ضد ارزش قلمداد کردند یا همین هایی که فائزه هاشمی را با شهناز پهلوی مقایسه کردند و حالا آمده اند و می‌گویند هاشمی یعنی نجات کشور. سابقه عقبه هاشمی، با دفاعیات اینها همخوانی ندارد و ا ینجاست که وی باید پاسخ دهد در حالی که در این ده سال همواره از جناح راست ضربه خورده به جهت حفظ تعادل سعی کرده گوش جناح چپ را کشیده و سرجایشان بنشاند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر