کد خبر: 54595
A

قطر: برای میانجیگری میان ایران و امریکا آماده‌ایم

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه مجادله میان ایران و آمریکا کشورش را در موقعیت دشواری قرار داده برای میانجیگری میان ایران و امریکا اعلام آمادگی کرد. او آمادگی قطر را برای میانجیگری میان ایران و امریکا اعلام کرد و گفت که اختلافات با عربستان همچنان باقی است

قطر: برای میانجیگری میان ایران و امریکا آماده‌ایم

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از دویچه وله ؛ وزیر خارجه قطر با بیان اینکه مجادله میان ایران و آمریکا کشورش را در موقعیت دشواری قرار داده برای میانجیگری میان ایران و امریکا اعلام آمادگی کرد.

 

او آمادگی قطر را برای میانجیگری میان ایران و امریکا اعلام کرد و گفت که اختلافات با عربستان همچنان باقی است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، تلویحا آمادگی کشورش را برای میانجیگری میان ایران و آمریکا اعلام کرد.

وزیر خارجه قطر گفت: «مجادله میان ایران و آمریکا ما را در موقعیت دشواری قرار داده، زیرا می‌بینیم که قوی‌ترین متحد ما با همسایه‌مان رویاروی هم قرار گرفته‌اند».

قطر: برای میانجیگری میان ایران و امریکا آماده‌ایم

آل ثانی شامگاه پنجشنبه ۲۲ نوامبر (اول آذرماه) در یک کنفرانس بین‌المللی در رم تصریح کرد که قطر به روابط خود با ایران ادامه خواهد داد، چرا که ایران در دوران محاصره این کشور توسط عربستان و سه کشور عربی دیگر در کنار قطر بود و به این کشور کمک کرد.

وزیر خارجه قطر گفت که برای حل اختلاف میان ایران و امریکا باید راهی وجود داشته باشد و افزود: «اگر قطر بتواند میان ایران و امریکا پلی ایجاد کند، از این امر خودداری نخواهد کرد».

ادامه اختلافات با عربستان

وزیر خارجه قطر ابراز تأسف کرد که اختلافات کشورش با عربستان سعودی همچنان باقی است. عربستان در کنار متحدانش، بحرین و مصر و امارات، از ژوئن ۲۰۱۷ قطر را در انزوای اقتصادی و سیاسی قرار دادند. آنها قطر را به "حمایت از تروریسم" و نزدیکی بیش از حد با ایران متهم می‌کنند.

عربستان سعودی به دنبال قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول در بحران سیاسی بی‌سابقه‌ای فرو رفته است.

وزیر خارجه قطر در اظهارات خود در رم تأکید کرد که عاملان قتل جمال خاشقجی "در هر مقامی" باید پاسخگو باشند.

ایالات متحده، به ویژه پس از قتل جمال خاشقجی، بر رفع اختلافات قطر با عربستان تأکید دارد، زیرا معتقد است که کشورهای حاشیه خلیج فارس باید در برابر نفوذ ایران متحد شوند.

قطر از معدود کشورهای عربی است که رابطه‌ای کمابیش دوستانه با جمهوری اسلامی دارد.‎

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر