کد خبر: 54626
A

سفر یک روزه معاون رییس جمهور به ترکیه در سومین کنفرانس بین المللی زن و عدالت

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز جمعه در سفر یک روزه به ترکیه برای شرکت و سخنرانی در سومین کنفرانس بین المللی زن و عدالت با محوریت توانمندسازی خانواده، با زمرد سلجوق وزیر خانواده، کار و خدمات اجتماعی ترکیه دیدار کرد.

سفر یک روزه معاون رییس جمهور به ترکیه در سومین کنفرانس بین المللی زن و عدالت
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران , معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز جمعه در سفر یک روزه به ترکیه برای شرکت و سخنرانی در سومین کنفرانس بین المللی زن و عدالت با محوریت توانمندسازی خانواده، با زمرد سلجوق وزیر خانواده، کار و خدمات اجتماعی ترکیه دیدار کرد. 
 
در این دیدار طرفین درباره تدوین برنامه اجرایی مشترک برای تبادل تجربیات در مورد کسب و کار های خرد و مشاغل خانگی و توان افزایی خانواده گفتگو کردند.
در سومین کنفرانس بین المللی زن و عدالت با موضوع توانمندسازی خانواده وزرای مربوطه از کشورهای مختلفی مانند آذربایجان، فلسطین، اندونزی، کویت، اوگاندا، قرقیزستان و هفتصد مهمان داخلی و خارجی فعال در حوزه زنان و امور اجتماعی شرکت داشتند.
معاون رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس طی سخنانی به تشریح تجربیات، قوانین و سیاست های حمایتی خانواده در ایران پرداخت  و تاکید کرد: ارزش های خانواده را نمی توان فارغ از عدالت و صلح معنا کرد.

 

در مراسم افتتاح این کنفرانس رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با اشاره به ارزش های فرهنگی بر حمایت از حقوق زنان و کودکان تاکید کرده و گفت: توجه و حمایت از برابری زنان و مردان ضروری بوده و هر چند در ترکیه زنان زیادی نابرابری را تجربه می کنند ولی ما با توسعه ساختارهای متعدد همچون سازمان زنان و دموکراسی در تلاش هستیم تا در مسیر کاهش تبعیض حرکت کنیم.

 

وی افزود: افتخارم اینست که در دوران ریاست جمهوری ام همواره مسیر را برای پیشرفت زنان باز کرده ام. زنان در پارلمان حضور قابل توجهی دارند اما از نظر من کافی نیست. رشد آنان در آموزش عالی و تخصصی و مشارکت ۳۸ درصدی شان در اقتصاد قابل ملاحظه است.

 

اردوغان موضوع خشونت علیه زنان و رفع تبعیض ها را با اهمیت دانسته و گفت: در مدارس ابتدایی با کمپین «بدون تبعیض» آموزش راآغاز کرده و امید داریم با این  آموزش ها، صلح را در بطن جامعه توسعه دهیم.

 

رییس جمهور ترکیه با اشاره به مفهوم عدالت  افزود: برابری فرصت ها به عنوان راه حل ارتقا زنان مطرح می شود، ولی باید به توازن نقش ها و حمایت توجه داشت.

 

معصومه ابتکار در حاشیه این کنفرانس با همتایان خود درباره تجربیات حوزه زنان در کشورهای مختلف دیدار و گفتگو داشت‌‌.وی جمعه شب به کشور بازگشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر