کد خبر: 54679
A

لکه های نفتی 15 کیلومتری در رودخانه های فصلی گناوه (+عکس)

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه: در محل حاضر و لکه های نفتی بطول 15 کیلومتر مشاهده و صورت جلسه ای نیز از وضعیت بوجود آمده تنظیم شد

لکه های نفتی 15 کیلومتری در رودخانه های فصلی گناوه (+عکس)

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بارندگی های شدید روز جاری و طغیان رودخانه های فصلی بالادست در حوزه شهرستان گناوه باعث جاری شدن مجدد آب همراه با نفت در دره فصلی 'بهون' حدفاصل روستای چم شهاب بخش مرکزی این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا، اهالی این روستا و منابع محلی موثق در تماس تلفنی و ارسال عکس به دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار انعکاس و اقدام فوری برای جلوگیری از ورود این آلودگی های نفتی به سمت ساحل خلیج فارس در گناوه شدند.

لکه های نفتی 15 کیلومتری در رودخانه های فصلی گناوه (+عکس)

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با تایید جاری شدن مواد نفتی در دره های فصلی این شهرستان گفت: به محض اطلاع به همراه معاون امورعمرانی فرمانداری و مقام های قضایی و نمایندگان شرکت نفت وگاز گچساران در محل حاضر و لکه های نفتی بطول 15 کیلومتر مشاهده و صورت جلسه ای نیز از وضعیت بوجود آمده تنظیم شد.

محمد تولیده افزود: بخشی از لکه های نفتی به همراه آب ناشی از بارندگی و طغیان رودخانه های فصلی بالادست به ساحل سرازیر و بخش دیگری در دره های فصلی موجود است که باید هرچه زودتر جمع آوری شود.

وی اظهارداشت: در 10 روز اخیر 2 بار آلودگی نفتی بدلیل بارش های سنگین و طغیان رودخانه های فصلی بالادست در این شهرستان جاری و زمین های کشاورزی را درمعرض آسیب جدی قرار داده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: باتوجه به اینکه لکه های نفتی زمین های کشاورزی و طبیعت منطقه را در معرض خطر قرار داده، این اداره براساس وظایف و طبق مقررات شکایت خود را از شرکت نفت به مراجع قضایی ارایه داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر