کد خبر: 54729
A

فردا؛ جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی CFT

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست ویژه این کمیسیون برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT) خبر داد.

فردا؛ جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی CFT

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به آخرین اخبار از بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT) در مجلس، گفت: شورای نگهبان، ایراداتی را در 22 مورد به مصوبه مجلس درباره الحاق ایران به کنوانسیون (CFT) وارد کرده بود که عمده‌ترین ایرادات شامل حق شرط‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه عجله‌ای در تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نداریم، اظهار داشت: به‌طور قطع در مجلس، منافع ملی را در تصویب و بررسی لایحه (CFT) مدنظر قرار می‌دهیم و معتقدیم منافع کشور و مردم باید رعایت شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه اختلاف‌نظرهایی در موضوع لایحه (CFT) در بین اعضای کمیسیون وجود دارد، گفت: همین مسئله موجب شد،کمیته‌ای مشورتی متشکل از نمایندگانی از اعضای کمیسیون امنیت، شورای نگهبان، دولت و وزیر امورخارجه برای بررسی دقیق‌تر این لایحه تشکیل شود.

فلاحت‌پیشه افزود: قرار است فردا، نشست ویژه‌ای در کمیسیون امنیت با حضور آقای کدخدایی، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان و تمامی اعضای کمیسیون به منظور بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT) تشکیل شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پس از جمع‌بندی‌های نهایی درباره لایحه الحاق به کنوانسیون (CFT)، گزارش آن جهت بررسی تقدیم هیئت‌‌رئیسه مجلس می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر