کد خبر: 54746
A

واعظی: دولت از پیشرفت و توسعه استان‌ها حمایت می‌کند

رئیس دفتر رئیس‌‌‌‌‌جمهور تاکید کرد: دولت دوازدهم از پیشرفت و توسعه استان‌‌‌‌ها حمایت و برای برطرف شدن موانع اجرایی و سرمایه‌‌‌گذاری پروژه‌‌‌ها به طور جدی ورود می‌‌کند.

واعظی: دولت از پیشرفت و توسعه استان‌ها حمایت می‌کند

به گزارش دیده بان ایران، سید محمود واعظی روز دوشنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌‌‌گذاری استان سمنان با اشاره به مزیت‌‌های بالای این استان از جمله همجواری با تهران، صنعت، کشاورزی، زیرساخت‌‌‌‌های حمل و نقل، نیروی انسانی تحصیلکرده، دانشگاه‌‌‌‌ها و جاذبه‌‌‌‌های خوب گردشگری گفت: با هدف‌‌‌گذاری و بسیج امکانات و سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های دولتی و خصوصی، در سفر کاروان تدبیر و امید، کمبودهای استان را تا حد امکان جبران خواهیم کرد تا ظرفیت‌‌های موجود توسعه یابد.

وی با یادآوری ظرفیت شهرستان‌های مختلف استان، شاهرود را از نظر جاذبه‌‌‌های طبیعی، مردمانی خوب و پتاسیل‌‌‌های بالای اقتصادی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: باید این شهر نیز در برنامه‌‌ریزی‌‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه تلاش و سیاست دولت بر این است که تفاوت و شکاف بین تهران و استان‌‌های دیگر وجود نداشته باشد و در سرمایه‌‌گذاری‌‌‌ها تمرکززدایی شود، تصریح کرد: همین سیاست در داخل استان‌‌ها نیز پیگیری می‌‌‌شود که تنها بخشی از استان آباد نشود بلکه استانی آباد است که بیکار وجود نداشته باشد و مردم با رفاه بیشتر زندگی کنند.

واعظی به استقبال خوب مردم استان آذربایجان غربی و خوی از هیات دولت و اثرات مثبت این استقبال مردمی برای کشور به ویژه بعد از تحریم‌‌‌های مرحله دوم آمریکا علیه جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد نارضایتی و فاصله انداختن بین مردم و دولت و حکومت، هدف آمریکا از فشارهای اقتصادی، تبلیغاتی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود که با استقبال مردم خوی از خادمان و مسئولان، علامت خوبی به منطقه و دنیا مخابره شد.

وی افزود: نباید این نوع ارتباطات منحصر به سفرهای رئیس‌‌‌‌جمهور باشد و اگر وزیران، معاونان وزیران و مسئولان استانی با مردم از نزدیک ارتباط داشته باشند، امید و اعتماد مردم نسبت به مسئولان افزایش می‌‌یابد.

رئیس دفتر رئیس‌‌‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم از پیشرفت و توسعه استان‌‌‌ها حمایت و برای برطرف شدن موانع اجرایی و سرمایه‌‌گذاری پروژه‌‌ها به طور جدی ورود می‌‌‌کند، از مسئولان استانی درخواست کرد بر روند اجرا و تسریع در اتمام برنامه‌‌‌ها و پروژهای استانی، نظارت کامل کنند.

واعظی با بیان اینکه باید برای برنامه‌‌ریزی هر فعالیت اقتصادی نگاه به شرایط بین‌‌المللی و وضعیت تحریم‌‌ها داشته باشیم، ابراز داشت: در این صورت پیامی که از ایران به خارج می‌‌‌‌رود این است که با ابزارهای مدیریتی، توسعه‌‌‌‌ای، حمایت‌‌های مردمی و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها، هدف‌گذاری آمریکا برای ضربه زدن به وضعیت معیشتی و تعاملات خارجی نتیجه عکس خواهد داشت./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر