کد خبر: 54806
A

وزیر علوم در مجلس: بیش از ۵۰ موسسه غیردولتی وغیرانتفاعی منحل شده است

وزیر علوم با تاکید بر این‌که دانشگاه‌های غیردولتی و موسسات آموزشی و غیرانتفاعی تحت نظارت و بازرسی مستمر قرار دارند، گفت: تا اواخر سال ۱۳۹۱، ۳۵۳ موسسه غیرانتفاعی تشکیل شد که اکنون با بازرسی‌های انجام گرفته این میزان به کمتر از ۳۰۰ موسسه رسیده است.

وزیر علوم در مجلس: بیش از ۵۰ موسسه غیردولتی وغیرانتفاعی منحل شده است

به گزارش دیده بان ایران، منصور غلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) به سوال محمد فیضی نماینده اردبیل پاسخ داد؛ مبنی بر این‌که علت توسعه تجهیزات تکمیلی در موسسات آموزشی غیرانتفاعی بدون داشتن حدنصاب هیات علمی چیست؟ چرا علی‌رغم افزایش دانشجو در دانشگاه پیام نور مکانیزمی برای تطابق رشته با اعضای هیات علمی وجود ندارد.

وزیر علوم در پاسخ اظهار کرد: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی درباره‌ حمایت از بخش غیردولتی وزارت علوم تلاش کرد وظایف خود را به خوبی انجام دهد، لذا حضور بخش غیردولتی در مجموعه‌های آموزش عالی در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی بوده است.

وزیر علوم افزود: البته در یک بازه زمانی توسعه آموزش عالی به لحاظ کمی در کشور زیاد شد و به دنبال آن تعداد مراکز آموزش عالی در بخش غیردولتی و دولتی و برخی از زیرنظام‌ها به سرعت افزایش پیدا کرد. در شرایط فعلی با کاهش جمعیت داوطلب ورود به دانشگاه‌ها باید این وضعیت ساماندهی پیدا کند.

غلامی توضیح داد: در این بازه دانشگاه‌های غیردولتی تحت نظارت و بازرسی مستمر قرار گرفتند به طوری که از ۳۵۳ موسسه غیرانتفاعی که تا اواخر سال ۱۳۹۱ شکل گرفت کمتر از ۳۰۰ موسسه وجود دارد آن هم به خاطر ارزیابی‌ها و براساس شاخص‌های کیفی، برخی از موسسات منحل شده و برخی دیگر در جریان نظارت قرار دارند. دو بخشنامه در نیم سال گذشته به دانشگاه‌ها و موسسات از جمله موسسات غیردولتی ارسال شد که در صورت عدم تطبیق با شرایط و ضوابط برای سال تحصیلی آینده با مشکل ادامه کار و پذیرش دانشجو مواجه می‌شود.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر