کد خبر: 54887
A

مدیرعامل شستا: ۸۵ درصد دارایی شستا در بورس است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به اینکه شستا پیشرو و نماد شفافیت و پاسخگویی است، گفت: ۲۷۴ شرکت تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است و ۸۵ درصد دارایی گروه شستا در بورس عرضه شده است.

مدیرعامل شستا: ۸۵ درصد دارایی شستا در بورس است

به گزارش دیده بان ایران، مرتضی لطفی در مورد وضعیت بازدهی شستا افزود : شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به عنوان یک هلدینگ چند رشته‌ای با هدف حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و سرمایه بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در سال ۶۵ احداث شد و هم اکنون ۲۷۴ شرکت تحت پوشش این مجموعه است که ۹۵ شرکت معادل ۳۵ درصد سودآوری دارد و حدود ۲۰ درصد از شرکت‌ها از سوی دولت رد دین شده است، همچنین ۱۱۶ واحد احداثی خود شستا و ۵۴ واحد خریداری شده از سوی شستا درحال فعالیت هستند.

مدیرعامل شستا گفت: ۳۰ درصد سود ما از سوی ۵۴ واحد خریداری شده تأمین می‌شود و سهم ما در بازار سرمایه نیز معمولاً بین ۷ تا ۱۰ درصد در نوسان است.

لطفی تصریح کرد: در طول یکسال اخیر که عهده‌دار این مسئولیت هستم در راستای شفافیت و پاسخگویی بسیار تلاش کردیم و نظام حسابرسی را در مجموعه شرکت‌های شستا مستقر کردیم و حتی نظام داشبورد مدیریتی و هوش تجاری را در ابعاد مختلف شاخص‌های مدیریتی اعمال می‌شود.

وی افزود: همکاران ما در ستاد و مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌ها به صورت مستقیم گزارش عملکرد روزانه شرکت را در حوزه تولید، صادرات، عملکرد ماشین‌آلات و در گردش مالی در حوزه صادرات رصد می‌کنند، همچنین اطلاعات همه شرکت‌های ما به صورت شفاف روی سامانه کدال قرار گرفته است.

مدیرعامل شستا گفت: در راستای شفافیت و پاسخگویی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی علاوه بر ارایه ۸۵ درصد دارایی‌های خود در بورس، اطلاعات ۱۰۶ شرکت غیربورسی را با تأیید بورس و برای آگاهی مردم و رویت عمومی در سامانه کدال منتشر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ترکیب اعضای هیات مدیره، سرمایه، سود و زیان، شرکت‌های تحت پوشش با رزومه، نحوه فروش املاک، دارایی‌ها، سبد سهام به تفکیک هلدینگ‌ها و شرکت‌های بورسی و غیربورسی، آیین‌نامه و احکام حقوقی مدیران و شرکت‌های قابل واگذاری نیز برای بررسی بیشتر ارائه شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر