کد خبر: 54906
A

وزیر آموزش و پرورش: امسال تعطیلات زمستانه مدارس نداریم

تعطیلات زمستانه تقویم زمانی ما را به هم می ریزد اما همچنان کار کارشناسی در حال انجام است و اگر به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد اما بر اساس شواهد برای امسال این کار اتفاق نخواهد افتاد.

وزیر آموزش و پرورش: امسال تعطیلات زمستانه مدارس نداریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: شواهد نشان می دهد که احتمال تعطیلی زمستانه مدارس ضعیف است و بعید می دانم امسال به نتیجه برسد.

به گزارش دیده بان ایران، سید محمد بطحایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این میان دو نظریه وجود دارد یک نظر این است که باید از مجلس شورای اسلامی در این زمینه مصوبه بگیریم و نظر دیگر آن است که شورای آموزش و پرورش استان ها با توجه به وظایفی که در اختیار دارند، می توانند درباره تعطیلی مدارس تصمیم گیری کنند که هر دو نظریه دارای اشکالاتی است.

وی افزود: تعطیلات زمستانه تقویم زمانی ما را به هم می ریزد اما همچنان کار کارشناسی در حال انجام است و اگر به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد اما بر اساس شواهد برای امسال این کار اتفاق نخواهد افتاد.

اعتبار شیر مدارس تاکنون تخصیص پیدا نکرده است
وزیر آموزش و پرورش در خصوص شیر مدارس نیز بیان داشت: فقدان اجرای طرح توزیع شیر در مدارس به طور مستقیم مرتبط با اعتباراتی است که باید پیش بینی شده و تخصیص داده می شد اما با وجود تلاش سازمان برنامه و بودجه تا امروز اعتباراتی برای شیر مدارس تخصیص پیدا نکرده استبطحایی یادآورشد: البته به ما گفته شده که قرارداد شیر مدارس را با شرکت ها منعقد کنیم تا اعتبارات پرداخت شود اما نگران هستیم اگر پس از عقد قرداد، تخصیص ها حاصل نشود با شرکت های تولید کننده شیر با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در رابطه با سهمیه 3 درصد استخدام معلولان در وزارت آموزش و پرورش هم بیان داشت: این 3 درصد برای معلولان باید پرداخت شود اما در مواقعی که تعداد متقاضیان از تعداد ردیف ها کمتر بوده اختصاص پیدا نکرده است بنابراین در مواردی که داوطلبان به اندازه سهمیه وجود داشتند، این امر محقق شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: برای امسال نیز بررسی ها انجام می شود تا حداکثر مساعدت برای پر کردن این سه درصد با هماهنگی سازمان امور استخدامی صورت گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر