کد خبر: 54939
A

استیضاح های معنادار با اسامی مشترک/ چرا دلواپسان از لاریجانی و ظریف عصبانی هستند؟

دلواپسان پروژه تخریب رئیس مجلس و وزیر امور خارجه را این بار در قالب دو طرح استیضاح در دستور کار قرار دادند.

استیضاح های معنادار با اسامی مشترک/ چرا دلواپسان از لاریجانی و ظریف عصبانی هستند؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دلواپسان پس از جنجال های روزهای اخیر در پی اظهارات وزیر امور خارجه درباره پولشویی، امروز پروژه استیضاح های دوقلوی خود را در مجلس کلید زدند، طرح هایی که استیضاح رئیس مجلس و وزیر امور خارجه را هدف گرفته است.

پایداری ها اگرچه در مرحله نخست با طرح انتقادات تند و هجمه های پرفشار تلاش کردند ظریف را نسبت به اظهاراتش درباره پولشویی وادار به عقب نشینی کرده تا شاید از این مسیر به خواسته خود برای جلوگیری از تصویب لوایح مرتبط باfaft برسند اما بعد از ناکامی در این ماجرا طرح استیضاح وزیر امور خارجه را کلید زدند. طرحی که امروز تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

نکته قابل تامل در محورهای طرح استیضاح ظریف اشاره به موضوعاتی است که شاید بتوان گفت در شرایط حساس امروز کشور از کمترین درجه اهمیت برخوردار است.

به دنبال طرح استیضاح وزیر امور خارجه، ظریف که این روزها درگیر مذاکرات با اروپایی ها برای تسهیل معاملات بانکی ایران با دنیا است باید در مجلس حاضر شده و درباره استفاده از بعضی سفیران ناکارآمد، عدم توجه کافی به توسعه و فعال کردن روابط با عموم کشورها در قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، موضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی در خصوص کشتار حجاج در منا و عدم احقاق حقوق ملت ایران و خانواده‌های آنان و ... توضیحاتی ارایه کند. آیا اولویت های کشور تغییر کرده است؟ سوالی که باید پاسخ آن را از دلواپسان جویا شد.

آتش پایداری ها اما ظاهرا قرار نیست خاموش شود؛ نگرانی و پریشانی آنها از تصویب لوایح مرتبط باfatf  تا جایی پیش رفت که امروز در اقدامی بی سابقه طرح استیضاح رییس مجلس شورای اسلامی را به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی فرستادند.

آنها در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی با این ادعا که اقدام ریاست مجلس در ارسال مصوبات مرتبط با fatf به مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون اجرای تشریفات قانونی یعنی طرح در صحن علنی و اصرار مجلس به مصوبه خود بوده است خواستار استیضاح رئیس مجلس شده اند.

مجلس که امروز به اذعان دلواپسان باید با محوریت رسیدگی به حل مشکلات اقتصادی تشکیل جلسه دهد چرا در یک چرخش معنا دار به سمت طرح استیضاح های معنادار تغییر جهت داده است؟

نکته جالب در طرح های استیضاحی که امروز در مجلس مطرح شده، اسامی نمایندگانی است که اقدام به امضای آن ها کردند. نگاهی به اسامی امضاکنندگان طرح های استیضاحی که امروز تقدیم هیات رئیسه مجلس و کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شده نشان می دهد دلواپسان در اقدامی برنامه ریزی شده پروژه تخریب جدیدی را علیه مخالفان خود کلید زده اند.

در هر دو طرح به اسامی 10 نفر از نمایندگانی از فراکسیون اصولگرایان ولایی می رسیم که به طور مشترک هر دو طرح را امضا کرده اند. حال باید پرسید دلیل رفتارهای این نمایندگان چیست؟ این جریان دقیقا از چه موضوعی در ماجرای تصویب لوایح FATF تا این حد عصبانی است که حاضر شده وقت مجلس را در شرایط حساس امروز کشور که باید به حل مشکلات مردم اختصاص یابد صرف استیضاح های هزینه بر برای کشور کند. این در حالی است که همین نمایندگان بارها در تذکرات شفاهی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نسبت به دستورکارهای مجلس اعتراض کرده و با بی اهمیت خواندن برخی از آنها خواستار رسیدگی و اولویت دادن مجلس به حل مشکلات اقتصادی مردم شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر