کد خبر: 54967
A

ابتکار : تعیین سهم30 درصد مدیریت زنان در دولت روحانی گام خوبی بوده است

معصومه ابتکار شامگاه پنجشنبه با حضور در نشست مشاور وزیر کشور در امور زنان و مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های کشور، برنامه ها و فعالیت های انجام گرفته در استانداری ها را بررسی کرد. معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مدیریت تنها به مردان و زنان محدود نیست، گفت: مدیریت زنان در کنار مردان می تواند راهگشا بوده و هدفگذاری در دولت دکتر روحانی برای رسیدن به 30 درصد مدیریت برای زنان گام بسیار خوبی بوده، هرچند تا تحقق آن فاصله داریم

ابتکار : تعیین سهم30 درصد مدیریت زنان در دولت روحانی گام خوبی بوده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه ابتکار شامگاه پنجشنبه با حضور در نشست مشاور وزیر کشور در امور زنان و مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های کشور، برنامه ها و فعالیت های انجام گرفته در استانداری ها را بررسی کرد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه این نشست در حاشیه اجلاس بین المللی حقوق کودک برگزار می شود، یادآور شد: سیاستهای کلان مجموعه ای از تکالیفی است که در سطح ملی و استانی حوزه زنان و خانواده، برای ما تبیین شده و این موضوع مهم از سوی مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و اسناد بالا دستی نظام جمهوری اسلامی ابلاغ شده است.

ابتکار ادامه داد: تکالیف خیلی روشنی در امور زنان و خانواده داریم که باید با همراه سازی، بهره وری و مدیریت کارآمد بتوانیم به نتیجه برسیم و به اهداف مد نظر دولت دست یابیم. 

معاون رییس جمهوری با اشاره به شرایط خاص کشور به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام گفت: تحریم هایی علیه ما تحمیل شده و جنگ روانی برای ناامید کردن مردم به راه افتاده که باید با آن مقابله کرد. 

وی تاکید کرد: ما شرایط کشور را شرایط خاص می دانیم که باید سیاست های خود را با نگاهی بر اطلاعات صحیح و پژوهشی عمل کرده و با آنچه به ما کمک می کند، تصمیماتی دقیق تر بگیریم تا در انجام وظیفه برای زنان وخانواده ها سربلند باشیم.

ابتکار با اشاره به اینکه این نشستها در جهت هماهنگی بیشتر در رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران است، افزود: سیاستهای دانش پایه برای بهبود وضعیت زنان وخانواده باید طراحی کنیم و اقداماتی انجام شود و این نیاز به آن دارد که همگی سیاست های خود را هم راستا کرده و در این روزهای اخیر که با تغییر برخی استاندارها در کشور همراه بوده با معرفی افراد جدید در این سمت باید هماهنگ تر عمل کنیم تا به نقطه مقصود برسیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در کشورمان اهداف در بعد مردم سالاری و کارآمدی نظام دنبال می شود، تصریح کرد: بحث هایی در جهت اعتقادی و مذهبی داریم که باید به آنها توجه کافی داشته باشیم و نگاه به این قطب ها می تواند به ما کمک بیشتری کند.

ابتکار با اشاره به اینکه بحث هوش عاطفی در مدیریت می تواند در سطح کلان راهگشا باشد و در زمینه بحران، مشکلات را مرتفع کرد، تصریح کرد: نوع مدیریت حضرت امام خمینی (ره) در زمان دفاع مقدس با الهام گیری از مجاهدتها نیروهای مدافع و شهدا در کنار استفاده از زنان بسیار مدیریت الهام بخشی بود و بسیار کمک کرد که کشور از مشکلات و سختی ها که تمام دنیا علیه ما جبهه گرفته بودند فاصله بگیرد و در بسیاری امور به طور نسبی موفقیت حاصل شود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در قران هم الگوسازی نگاه به مسائل جنسیتی ندارد، گفت: در کنار الگو بودن پیامبر رحمت در بحث مکارم اخلاق قران مجید از زنان مومنه ای همچون آسیه زن فرعون و حضرت مریم در الگوسازی برای مومنان یاد کرده است.

وی با بیان اینکه نیاز به الگوسازی داریم که بتواند الگوی فاطمی، سیره فاطمی و سبقه فاطمی حضرت فاطمه را همراه داشته باشد، تصریح کرد: در بحث الگوسازی فارغ از جنسیت می توانیم به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توجه کنیم که الگوی کاملی برای زنان و بشریت است درحالیکه بشر امروز در ابعاد مختلف دچار سرگشتگی شده است. 

ابتکار با بیان اینکه بحث میراث فاطمی دارای اثر گسترده و تمدنی بزرگ است، تاکید کرد: میان گفتار و رفتار حضرت زهرا فاصله ای نبود ایشان عین صدق بودند که باعث الهام بخشی برای جامعه هستند، درست مانند حرکت اربعین حسینی که همان تاثیرگذاری سید الشهدا (ع) در جامعه امروز است و هر چه زمان می گذرد تاثیرش بیشتر می شود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به سالهای 97 و 98 که برنامه ریزی و حرکت بر مبنای برنامه پیش بینی شده معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده است، گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده و برنامه های استانی در کنار بحث عدالت جنسیتی با همکاری همه شما در دولت دنبال می شود و تصویب ستاد ملی زنان و خانواده، تصویب شاخص عدالت جنسیتی و ابلاغ این شاخصها اهدافی است که همه باید بر مبنای ملی و استانی به سمت آن حرکت کنیم. 

ابتکار گفت: توافقنامه های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با وزارت آموزش و پرورش درخصوص دختران به جهت عقب نیفتادن از تحصیل در 5 استان، توجه به نیازهای دختران و توانمندافزایی دختران، آموزش شیوه های مهارتی و مشارکت مدنی برای دختران در سنین مختلف، هماهنگی با وزارت علوم در جهت توانمندسازی سفیران فرهنگی با حضور تشکلهای دانشجویی و سبک و پوشش لباس دختران با تاکید بر لباس سنتی و مطابق با موازین شرعی که هم نوین باشد و هم بتوان در محیط کار و درس و جامعه از آن استفاده کرد برای اجرا منعقد شده است. 

در این‌ جلسه حضار ابتدا تصاویر اقدامات انجام گرفته و جلسات برگزار شده در خصوص امور زنان و خانواده در سطح کشور را تماشا کرده و موارد خاص و مد نظر معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده را رصد کردند.

** اطلس وضعیت زنان کشور رونمایی شد

در ادامه این نشست، معاونان برنامه ریزی و راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده مسائل مطروحه را با نمایندگان استانها در میان گذاشتند.

در ادامه جلسه با حضور ابتکار از اطلس وضعیت زنان کشور بر مبنای داده های سرشماری سال 95 و اطلاعات محرمانه دستگاهها با 29 شاخص اصلی در 8 محور بر روی صفحه نمایش رونمایی شد. 

این اطلس در محورهای آموزش و پژوهش با کمک وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، محور سلامت و تندرستی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش، محور حقوق و امنیت با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضاییه، محور جمعیت و خانواده با همکاری وزارت کشور سازمان ثبت احوال، وزارتخانه های دادگستری و بهداشت و درمان، محور کار و اقتصاد با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محور حمایت های اجتماعی با هماهنگی وزارت تعاون، محور مشارکت سیاسی با کمک سازمان اداری و استخدامی و محور فرهنگ و اجتماع با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما انجام می شود.

در این جلسه نمایندگان زنان و خانواده استانهای کشور ضمن معرفی اقدامات صورت گرفته در استانداری های خود، درخصوص استفاده از این اطلس سوالاتی را از کارشناسان فنی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده کردند.

 
منبع: سایت معاونت زنان ( سایت )

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر