کد خبر: 55076
A

بیگدلی: امنیت ملی ایران بیشتر با استیضاح ظریف مورد مخاطره قرار می‌گیرد تا سخنان او

یک استاد دانشگاه بهشتی تاکید کرد: امنیت ملی ایران بیشتر با استیضاح ظریف مورد مخاطره قرار می‌گیرد تا سخنان او.

بیگدلی: امنیت ملی ایران بیشتر با استیضاح ظریف مورد مخاطره قرار می‌گیرد تا سخنان او

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بیگدلی  به تلاش منتقدان و مخالفان برجام علیه برجام اشاره کرد و گفت: آقای ظریف در مورد مسئله‌ای سخن گفته و درخصوص موضوعی واکنش نشان داده است که برای تعدادی از افراد یا دستگاه‌ها منافعی را به همراه دارد. او سخنانی را گفته است که حتما مخالفانی دارد و سخنان ظریف و تلاش برای تصویب CFT موجب می‌شود تا منافعشان به خطر بیفتد.

امنیت ملی ایران بیشتر با استیضاح ظریف مورد مخاطره قرار می‌گیرد تا سخنان او

وی با بیان اینکه من فکر نمی‌کنم تلاش‌های مخالفان ظریف به سرانجامی برسد، اظهار داشت: کشور در شرایط مساعدی قرار ندارد. وضعیت اقتصادی کشور نامناسب است و با تنگناهای اقتصادی همراه است. آمریکا از برجام خارج شده و حداکثر تلاش خود را برای اعمال فشار علیه ایران انجام می‌دهد. استیضاح ظریف بی‌تردید موجب می‌شود تا همه جوانب کشور اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و... تحت فشارهای بیشتری قرار بگیرد.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه امنیت ملی ایران بیشتر با استیضاح ظریف مورد مخاطره قرار می‌گیرد تا سخنان او، تصریح کرد: وزیر امور خارجه در مورد مسئله‌ای صحبت کرده است که هیچ کسی نمی‌تواند آن را نادیده قرار دهد. به هرحال کسانی هم در ایران هستند که از پولشویی منافعی دارند و آنها نیز از قدرت و ثروت بسیاری برخودار هستند.

استیضاح وزیر امور خارجه موجب بی‌اعتباری سیاست‌های یک کشور و دولت است

بیگدلی ادامه داد: البته آقای ظریف باید با کیاست و دقت بیشتر وارد می‌شود و خود را وارد منازعه‌ای نمی‌کرد که مربوط به مسائل داخلی است و از سوی دیگر، موجب درگیری با کسانی می‌شود که از قدرت بسیاری برخودار هستند.

وی با بیان اینکه طرح لفظی استیضاح ظریف در شرایط کنونی هم به سود منافع ملی ایران نیست، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه، فارغ از اینکه چه کسی سکاندار آن باشد، یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها در دولت هر کشوری است و وزیر امور خارجه هم برجسته‌ترین وزرا محسوب می‌شود و شان او به گونه‌ای است که استیضاح وی موجب بی‌اعتباری سیاست‌های یک کشور و دولت می‌شود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر