کد خبر: 55090
A

داروخانه‌های گیاهی تاسیس شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت واگذاری اعطای مجوز فعالیت عطاری‌ها به سازمان غذا و دارو تاکید کرد.

داروخانه‌های گیاهی تاسیس شود

به گزارش دیده بان ایران؛ رسول خضری ساماندهی و  شناسنامه دار کردن عطاری ها را در جهت کاهش تخلفات موثر دانست و گفت: به همان نسبت که مصرف نابجای داروهای شیمیایی می تواند خطرناک باشند مصرف خودسرانه داروهای گیاهی بسیار خطرناک تر است زیرا نظارتی که بر روی روند تولید داروهای شیمیایی انجام می شود بسیار دقیق است اما نظارت بر روند تولید و عرضه داروهای گیاهی بسیار اندک و نامطلوب است بنابراین نباید از این امر غفلت کرد.

 

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ایجاد و تاسیس داروخانه‌های گیاهی، افزود: پیشگیری از مصرف خودسرانه و نابجای داروهای گیاهی با ساماندهی عطاری ها و ایجاد داروخانه های گیاهی حاصل می شود.

جلوگیری از فعالیت افراد غیرمتخصص در حوزه طب سنتی مستلزم صدور مجوز عطاری ها از سوی سازمان غذا و دارو

خضری جلوگیری از فعالیت افراد غیرمتخصص در حوزه طب سنتی را مستلزم صدور مجوز عطاری ها از سوی سازمان غذا و دارو دانست و گفت: مجوز فعالیت عطاری ها از سوی اصناف صادر می شود در این رابطه نیاز است اعطا و صدور مجوز فعالیت عطاری ها و مراکزی که در حوزه طب سنتی فعالیت می کنند به سازمان غذا و دارو واگذار شود.

شناسنامه دار کردن، دقت در صدور پروانه کسب و تشدید نظارت بر فعالیت عطاری ها نباید مورد غفلت قرار گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: شناسنامه دار کردن، دقت در صدور پروانه کسب و تشدید نظارت بر فعالیت عطاری ها نباید مورد غفلت قرار گیرد.

طب سنتی باید حفظ و این ظرفیت نباید به تهدید تبدیل شود

وی با یادآوری اینکه گرایش و اقبال مردم به سمت استفاده از فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی افزایش یافته است، ادامه داد: طب سنتی باید حفظ و این ظرفیت نباید به تهدید تبدیل شود البته باید معضل خام فروشی گیاهان دارویی را نیز مدیریت کرد.

دود ضعف نظارت ها بر فعالیت عطاری ها به چشم مردم می رود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عطاری ها حق عرضه دارو ندارند، گفت: بی شک اگر اصناف نظارت مناسبی را بر روند و فعالیت عطاری ها نداشته باشد دود آن به چشم مردم خواهد رفت و سلامت آنها در معرض تهدید قرار خواهد گرفت بنابراین نیاز است نظارت مناسبی بر فعالیت عطاری ها صورت گیرد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر