کد خبر: 55166
A

کاظم جلالی: افزایش بودجه دفاعی کشور، امری ضروری است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: افزایش بودجه دفاعی کشور و آنچه که مربوط به دفاع است امری ضروری است. ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیاری از کشورهای منطقه بودجه دفاعی خود را افزایش داده‌اند و تجهیزات نظامی خریداری کرده‌اند.

کاظم جلالی: افزایش بودجه دفاعی کشور، امری ضروری است

به گزارش دیده بان ایران؛ کاظم جلالی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص وضعیت بودجه دفاعی در سال 98، گفت: باید ابتدا دولت بودجه را ارائه کند و بعد آن را ارزیابی کنیم.

او ادامه داد: قطعا در سال آینده محدودیت‌هایی در بودجه داریم. اگرچه فرصتی است برای اینکه بتوانیم بودجه را از اتکا به نفت خارج کنیم و شاید این فرصتی است که تحریم‌ها برای ما بوجود آورده است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر لزوم افزایش بودجه دفاعی کشور، گفت: در بخش‌های مختلفی مخصوصا در حوزه بودجه جاری نیازمند صرفه‌جویی هستیم و برخی از هزینه‌های غیر ضروری را باید کنار بگذاریم اما تبعا افزایش بودجه دفاعی کشور و آنچه که مربوط به دفاع است امری ضروری است. ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیاری از کشورهای منطقه ما بودجه دفاعی خود را افزایش داده‌اند و تجهیزات نظامی خریداری کرده‌اند.

جلالی تاکید کرد: البته ما خرید تجهیزات نظامی خارجی نداریم و تجهیزات ما تولید داخلی و بر اساس فناوری‌های بومی است اما امیدواریم که بودجه دفاعی تقویت شود. ما نیز در مرکز پژوهش‌ها به کارشناسان‌هایمان گفته‌ایم تا در این خصوص کارهای جدی‌تری انجام دهند. در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم باید پیگیر افزایش بودجه دفاعی باشیم.

او با اشاره به طرح استیضاح وزرای علوم و کشور در مجلس، گفت: مجلس محل تنازع افکار و آرا است. استیضاح از زمانی که کلید می‌خورد تا زمانیکه به منصه ظهور برسد دوران طولانی و روندی را باید طی کند. بنابراین امیدواریم در روندی که طی می‌کند به یک منطقی در بحث استیضاح‌ها برسیم که به تقویت مدیریت در دولت کمک کند و خطاها، اشتباه‌ها، قصور و تقصیرهایی که وجود دارد، کمتر شود اما در عین حال امیدواریم که به آرامش سیاسی کشور که در شرایط کنونی به آن بسیار نیاز داریم، لطمه‌ای وارد نشود.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس در خصوص اینکه آیا این استیضاح‌ها سیاسی است؟ تاکید کرد: نمی‌توان همه استیضاح‌ها را متهم کرد به اینکه هدفشان سیاسی است اما پارلمان محل سیاست است و نمی‌توان آن را از سیاست مبرا کرد. بنابراین هم می‌توان گفت این استیضاح‌ها به نوعی سیاسی است و هم می‌توان گفت از منظر سیاست برخی از همکاران ما دلسوزانه استیضاح را دنبال می‌کنند، اما باید مدیریت شود و نمایندگان با وزرای مورد استیضاح تعامل و صحبت کنند. اگر دوستان عیوبی می‌بینند باید این عیوب برطرف و یا کمتر شود./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر