کد خبر: 55209
A

مرتضی الویری: اتهامات مطرح شده باعث لغو عضویت حاجتی نمی‌شود

اخبارغیررسمی حکایت ازتلاش عده ای ازاعضای شورای شهرشیرازبرای لغو عضویت مهدی حاجتی از شورای این شهر دارد اما رییس شورای عالی استان ها می گوید : این اتهامات باعث لغو عضویت وی نمی شود.

مرتضی الویری: اتهامات مطرح شده باعث لغو عضویت حاجتی نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ گفته شده این هفته ممکن است، عضو علی البدل شورای شهر شیراز به جای مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز سوگند یاد کند. مرتضی الویری رییس شورای شهر تهران در همین رابطه می‌گوید: موضوع آقای حاجتی در شورای عالی استان ها در حال پیگیری است.

 عبدالرضا موسوی نماینده استان فارس که در شورای عالی استان ها  نیز مسئولیت کمیسیون حقوقی را دارند مسئول پیگیری وضعیت عضو جوان شورای شهر شیراز است.

الویری معتقد است: اتهاماتی که  در مورد ایشان(حاجتی) مطرح می شود، موضوعی نیست که سبب سلب عضویت شان شود.

او در خصوص این که ممکن است این هفته جانشین وی در شورا سوگند یاد کند نیز می گوید: ما تمام تلاش خود را می کنیم وامیدواریم پیگیری هایمان به نتیجه برسد.

مهدی حاجتی اردیبهشت ۹۶ در انتخابات دوره پنجم شوراها از مردم شیراز ۵۹ هزار و ۴۹۸ رای اخذ کرد و به عنوان نفر سیزدهم وارد این شورای ۱۳ نفره شد.وی پنجم مهرماه ۹۷ به اتهام حمایت از ۲ تن از فعالان فرقه بهائیت بازداشت شد.

حاجتی پس از ۱۰ روز بازداشت با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشت آزاد شد اما بعد از آن دیگر در جلسات علنی شورای شهر شیراز حاضر نشد.

به گفته روابط عمومی شورای شهر شیراز دلیل غیبت حاجتی از جلسات شورا  حکم شعبه دهم دادیاری دادسرای انقلاب اسلامی است و  تایید شعبه یکم دادگاه انقلاب اسلامی که بر اساسا آن  آقای حاجتی به مدت ۶ ماه تحت نظارت قضایی قرار داشته و از هرگونه اشتغال در شورای اسلامی شهر شیراز منع شده است.

پروژه حذف این عضو شورای شهر شیراز به بهانه غیبت های او از جلسات شورای شهر است که بیش از دو ماه نمی تواند از جلسات غیبت داشته باشد./اسکان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر