کد خبر: 55260
A

بعد از بیانات رهبری/ آیا مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اصلاح می کند؟

صحبت های امروز رهبر معظم انقلاب پیام روشنی برای مدیران و نمایندگان مجلس داشت.

بعد از بیانات رهبری/  آیا مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اصلاح می کند؟

به گزارش دیده بان ایران، قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد در روزهای گذشته با واکنشهای مختلفی از جانب افراد و گروهها مواجه شد. جوانان که طی سالهای گذشته مجال چندانی برای حضور در مناصب مختلف نداشتند از این قانون استقبال کردند و بازنشستگانی که به صندلی قدرت چسبیده اند، دنبال راههای فرار از این قانون گشتند.

اما طی ماههای گذشته انتصابات رهبر انقلاب در برخی مراکز مانند سازمان تبلیغات اسلامی پیام روشنی برای مدیران داشت؛ اینکه به جوانان اعتماد کنند. این پیام روشن که گویا از جانب برخی افراد دریافت نشد امروز با صحبت های صریح معظم له رنگ روشن تری به خود گرفت.

ایشان در درس خارج خود فرمودند: این قانون بازنشستگان، یک قانون بسیار خوبی است. این از آن قوانینی است که ما به آن احتیاج داشتیم، جایش هم خالی بود. این قانون  در واقع حلقه‌ی بسته‌ی مدیریتی را که گاهی اوقات در بعضی از جاها سالهای سال طول میکشد، این حلقه‌ی مدیریتی بسته را باز میکند، میشکند، راه را برای جوانها میگشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی.

اما ایشان در ادامه بحثهای خود به دو نکته مهم دیگر هم اشاره کردند. اول اینکه این قانون نباید اطلاق کلی داشته باشد و جامعه و سیستم مدیریتی از توان برخی مدیران توانمندی باتجربه ای که در همین نظام انبان تجربه خود را پر کرده اند نباید محروم شود.

 نکته دوم هم به قانون گذار برمی گردد که ایشان با صراحت گفتند باید قانون جوری نوشته می شد که نیازی به توسل به رهبری نباشد و البته ایشان باب اصلاح این قانون را هم باز کردند و فرمودند: اصل این قانون، قانون خوبی است، باید هم اجرا بشود و بهترش هم همین است که خود نمایندگان محترم مجلس قانون را جوری ترتیب بدهند و اصلاح کنند که دیگر این اشکالات پیش نیاید، مجبور نشوند که به اجازه‌ی رهبری متوسل بشوند.

حال باید منتظر واکنش مجلس بود و دید که آیا به فکر اصلاح این قانون می افتد یا نه؟/ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر