کد خبر: 55335
A

نجفی: ایرادات CFT با نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این کمیسیون ایرادات لایحه CFT را با نظر نمایندگانی از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع کرده است.

نجفی: ایرادات CFT با نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع شده است

به گزارش دیده بان ایران، علی نجفی خوشرودی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در دفاع از مصوبه کمیسیون امنیت ملی، گفت‌: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دو دسته ایراد را به این کنوانسیون وارد کردند که ما تلاش کردیم آن را رفع کنیم.

وی افزود: آقای نقوی حسینی نکته ای را اشاره داشتند که ما برای رفع این ایرادات جلسات متعددی را با حضور نمایندگان شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردیم. آن چه که آقای نقوی درباره بند هفت این لایحه هم بیان‌ کرده است با نظر این دو نهاد رفع ابهام و تصمیم گیری شده است. لذا این پیشنهاد جدید را ما به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.

نجفی افزود: اساسا لیست سیاه در گروه اقدام ویژه‌ مالی CFT، FATF وجود ندارد ما متن جدیدی را به  جای این عنوان برای رفع ابهام گذاشتیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت‌: سه مساله اصلی مربوط به حق شرط مصادیق تروریست و مسائل مربوط به استرداد مورد توجه شورا قرار گرفته بود که ما این ایرادات را رفع کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر