کد خبر: 55351
A

جلسات کمیسیون امنیت ملی در هنگام بررسی CFT حد نصاب داشت

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات این کمیسیون در هنگام بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) حد نصاب داشت.

جلسات کمیسیون امنیت ملی در هنگام بررسی CFT حد نصاب داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ «حشمت الله فلاحت پیشه» در ادامه جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس هنگام بررسی ایرادات شورای نگهبان به این لایحه در تذکری با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس گفت: برخی ها بیان می کنند که تعداد نمایندگان در جلسه کمیسیون امنیت ملی در هنگام بررسی لایحه CFT حد نصاب نداشت در حالی که این طور نبود، این افراد نباید به این کمیسیون توهین کنند. 
وی اظهار داشت: نوار ضبط شده کمیسیون موجود است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حدنصاب لازم برای بررسی ایرادات CFT را کسب کرد.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: مخالفان می گویند که شورای نگهبان بیان کرده ایرادات CFT غیرقابل اصلاح و خلاف امنیت و منافع کشور است در حالی که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جلسه بررسی ایرادات CFT مطرح کرد که 'در صورت عدم رفع ایرادات موجود، این لایحه خلاف منافع ملی است اگر ایرادات برطرف شود خلافی وجود ندارد'.
وی خاطرنشان کرد: این ایرادات با اجماع افرادی از مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان برطرف شد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نامه آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به علی لاریجانی اشاره کرد و گفت: دو نفر از مجمع در کارگروه بررسی ایرادات CFT حضور داشته باشند، با نظر تمامی افراد کارگروه در جلسه 6 ساعته به اجماع رسیدیم.
فلاحت پیشه تصریح کرد: همچنین در شرط دوم در این لایحه بیان شده به شرطی ماده 6 اعمال می شود که مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران نباشد بنابراین CFT ایرادی ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر