کد خبر: 55352
A

وقتی مخالفان CFT در مجلس ناکام ماندند/ آبستراکسیون ممنوع!

اصلاح لایحه CFT امروز حاشیه های بسیاری در مجلس داشت، حاشیه هایی که مخالفان این لایحه برای تصویب نشدن آن در مجلس رقم زدند، ولی با تمام این حواشی عقلای مجلس موجب ناکامی مخالفان شدند.

وقتی مخالفان CFT در مجلس ناکام ماندند/ آبستراکسیون ممنوع!

به گزارش دیده بان ایران لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم اعاده شده از سوی شورای نگهبان که از ابتدای این هفته در دستور کار مجلس قرار داشت بالاخره امروز در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.
مجلسی ها بخشی از ایرادات شورای نگهبان به این لایحه را اصلاح و در بخشی از ایرادات به مصوبه قبلی خود اصرار و آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند.
شورای نگهبان 22 ایراد به مصوبه قبلی مجلس گرفته بود.
مخالفت مخالفان این لایحه از همان ابتدای جلسه علنی امروز مجلس مشخص بود در هنگام قرائت این لایحه به عنوان دستور کار امروز مجلس برخی از مخالفان فریاد دو-دو سر دادند.
در هنگام سخنرانی نمایندگان موافق CFT ، مخالفان باردیگر فریادهای دو-دو سر دادند و در هنگام سخنرانی مخالفان نیز، موافقان فریادهای دو-دو سر دادند.
در هنگام سخنرانی شهروز برزگر نماینده موافق این لایحه،نادر قاضی پور نماینده ارومیه سخنان وی برنتافت و بر روی صندلی خود رفت و با فریادهایش مخالفت خود با کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را اعلام کرد.
حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از سخنان محمد دهقان نماینده مخالف اصلاح این لایحه با طعنه خطاب به نمایندگان مخالف این لایحه که فریاد دو-دو سر می دادند، گفت: آقای لاریجانی با این سروصداهایی که در مجلس وجود دارد، باید حق بدی آب و هوا هم به ما بدهید.
همچنین هنگامی که محمد جواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با فریاد مخالفت خود را به این لایحه نشان می دهد، پروانه مافی نماینده مردم تهران با اعتراض به فریادهای محمدجواد ابطحی، نماینده عضو جبهه پایداری مردم خمینی شهر خطاب به وی اظهار داشت: «بی‌خود حرف نزن، بشین سر جات».
در ادامه مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در انتقاد به سخنان یک نماینده که موافقان لایحه CFT را ترسو نامیده بودند، گفت: این حرف واقعا توهین بود، سابقه ها را نگاه کنید تا مشخص شود چه کسی ترسیده و خواب بوده و چه کسی در جبهه ها بوده است. 
وی افزود: این حرف ها مسخره است. ما در این مملکت قرار است، تصمیم بگیریم پس حداقل خودمان را تحریم نکنیم.
در این زمان مجتبی ذوالنوری نماینده قم به سمت صندلی پزشکیان رفت و با فریاد به مجادله با او پرداخت، مجادله میان پزشکیان و ذوالنوری تا حدی ادامه یافت که محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با هدف میانجی‌گری به مجادله آنان وارد شد و ذوالنوری را از مقابل صندلی پزشکیان دور کرد.
در ادامه مجتبی ذوالنوری با همراهی محمد جواد ابطحی، حسینعلی حاجی دلیگانی، نصرالله پژمانفر و جمعی دیگر از نمایندگان اصولگرا در وسط صحن علنی تجمع کردند و ابطحی خطاب به همراهان خود گفت که از جلسه بیرون برویم.
در ادامه حاجی دلیگانی و ذوالنوری و چند نماینده اصولگرا با هدف آبستراکسیون (از حد نصاب انداختن جلسه مجلس ) از صحن علنی خارج شدند، پژمانفر نیز قصد خروج از درب پایینی صحن را داشت که با توجه به بسته بودن آن درب، نتوانست خارج شود.
در نهایت ذوالنوری و حاجی دلیگانی که برای رای گیری از صحن خارج شده بودند به مجلس بازگشتند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر