کد خبر: 55397
A
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

برخورد سلبی با فضای مجازی جواب نمی دهد/ قبل از شلاق و زندان، نیازمند کار فرهنگی هستیم

محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به طرح ٩٠ نفر از نمایندگان در مورد اعمال برخی مجازات ها برای برخی فعالان فضای مجازی به عصرایران گفت: از فناوریهای نوین امروز بشر هم امکان استفاده های مثبت و‌هم امکان استفاده های منفی وجود دارد.نمی توانیم بگویم که همه مردم از ماهواره استفاده منفی می کنند.

برخورد سلبی با فضای مجازی جواب نمی دهد/ قبل از شلاق و زندان، نیازمند کار فرهنگی هستیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به طرح ٩٠ نفر از نمایندگان در مورد اعمال برخی مجازات ها برای برخی فعالان فضای مجازی به عصرایران گفت: از فناوریهای نوین امروز بشر هم امکان استفاده های مثبت و‌هم امکان استفاده های منفی وجود دارد.

نایب ریس کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس اظهار داشت: در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی ما قبل از شلاق و زندان نیاز به کار فرهنگی ریشه دار داریم. ملت ما ملتی مسلمان است که باورهای دینی عمیق دارد. ما می توانیم به نسل جوان مان این باورها را منتقل دهیم و آنها از اینکه بخواهند از امکان منفی این فضا استفاده کنند منصرف کنیم.

 

وی بیان کرد: آیا ما با تعیین مجازات برای استفاده از ویدیو در سال‌های گذشته و ماهواره در سال‌های اخیر موفقیتی در این زمینه داشتیم؟ شدیدترین مجازات را در مورد نگهداری از تجهیزات ماهواره داریم اما اکثریتی از مردم از ماهواره استفاده می کنند و نمی توانیم بگویم که همه مردم از ماهواره استفاده منفی می کنند چراکه ممکن است برخی طرفدار اخبار، برخی طرفدار راز بقا و برخی طرفدار برنامه های علمی و ورزشی باشند. ما نمی توانیم بگویم کسی که از ماهواره استفاده می کند حتما از نکات منفی آن استفاده می کند.

کاظمی ادامه داد: در مورد فضای مجازی هم چنین موضوعی وجود دارد. دیگر امروز برخوردهای سلبی با فضای مجازی جواب نمی دهد و موثر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: آقایان با این طرح به دنبال کنترل هستند اما باید بدانند برای کنترل در این بخش ما نیاز به کار فرهنگی و آموزشی داریم که متاسفانه در این حوزه ضعیف عمل کرده ایم.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه تعداد زیادی از سازمان ها، دفاتر و گروه ها به عنوان تبلیغ بودجه می گیرند. باید به جای برخورد سلبی با فضای مجازی به سراغ این گروه ها برویم که این سازمان ها و دفاتر که سالیان سال از این بودجه استفاده کرده اند آیا کارنامه موفقی در حوزه کار فرهنگی و تبلیغی دارند؟

وی بیان کرد: ظاهراً متولی کار فرهنگی در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما دهها دفتر، سازمان و گروه نیز همزمان با این وزارتخانه در حوزه فرهنگی بودجه می گیرند و به نوعی موازی کاری می کنند و در عین حال عملکردی ضعیف دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر